Важливим для дослідження проблеми іншомовної освіти майбутніх вчителів гуманітарних спеціальностей у ХХ столітті виявився пошук нової моделі гуманітарної освіти, спрямування її на формування системи цінностей, духовних орієнтирів і соціальних норм, котрі визначають динаміку розвитку людської цивілізації, що поставило нові вимоги до рівня та ефективності іншомовної освіти. Аналіз стандартів, що застосовуються в зарубіжній практиці іншомовної освіти, дозволяє визначити категорії іншомовних знань і навичок, котрі необхідно відобразити в документах, що розробляються в Україні. Використання міжнародного досвіду щодо стандартизації педагогічної діяльності з іншомовної освіти та розробки кваліфікаційних вимог, професійних стандартів та сертифікаційних процедур, діагностичних методик оцінки та самооцінки педагогічної діяльності з іноземної мови, можуть використовуватися в процесі модернізації практики викладання іншомовної освіти майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей у педагогічних університетах України. Іншомовну освіту майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей розуміємо як процес і результат підготовки фахівців у галузі іноземних мов, які володіють сукупністю компетенцій, систематизованих знань і практичних навичок, що дозволяють розв’язувати теоретичні й практичні завдання за профілем іншомовної підготовки. Вплив стратегічних документів Ради Європи у досліджуваний період на підвищення якості іншомовної освіти майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей в Україні пов’язаний із урахуванням рекомендацій Ради Європи з мовної освіти та особливостей європейського освітнього простору, його інноваційного характеру.
Important for the research of the problem of foreign-language education of future teachers of humanitarian specialties in the twentieth century was the search for a new model of humanitarian education, its direction towards forming the system of values, spiritual guidelines, and social norms that determine the dynamics of the development of human civilization, which set new requirements for the level and effectiveness of foreign-language education. The analysis of standards applied in the foreign practice of foreign-language education makes it possible to identify categories of foreign-language knowledge and skills that need to be reflected in documents developed in Ukraine. The use of international experience in the standardization of pedagogical activities in foreign language education and the development of qualification requirements, professional standards, and certification procedures, diagnostic methods for assessing and self-evaluation of pedagogical activities in a foreign language can be used in the process of modernizing the practice of teaching foreign language education for future teachers of humanities at pedagogical universities of Ukraine. Foreign language education of future teachers of humanities is understood as the process and result of the training of specialists in the field of foreign languages with a set of competencies, systematic knowledge, and practical skills that allow solving theoretical and practical tasks on the profile of foreign language training. The influence of the strategic documents of the Council of Europe during the study period on improving the quality of foreign-language education of future teachers of humanities in Ukraine is due to the recommendations of the Council of Europe on language education and the peculiarities of the European educational space, its innovative nature.