У статті досліджено мотиви, що спонукають студентів І курсу відвідувати заняття з фізичного виховання, визначено рівень мотивації молоді до занять фізичною культурою та розглянуто один з педагогічних способів мотивації студентів до активного виховання фізичної культури особистості, мотивованої на здоровий спосіб життя, а саме впровадження в освітній процес «Паспорта здоров’я» студента. У статті викладено зміст розділів «Паспорта здоров’я» та представлено методику виконання тестів і функціональних проб, а саме: вимоги техніки безпеки під час занять з фізичного виховання, опис організації навчального процесу з фізичного виховання в ЗВО, історію Олімпійських ігор, методику розподілу студентів на медичні групи, методи визначення типу статури. З огляду на специфіку дисципліни «Фізичне виховання» в «Паспорті здоров’я» детально висвітлені питання фізичного розвитку, рухової і функціональної підготовленості студентів, відомості про основні принципи оздоровчо-тренувальних занять, знання яких необхідні для індивідуалізації процесу навчання та фізичного самовдосконалення. У статті містяться результати анкетування студентів І курсу щодо мотивації до занять фізичною культурою; встановлено відповідні рівні цієї мотивації; визначено динаміку відвідування студентами обов’язкових навчальних занять з фізичного виховання та кількості самостійних занять у 2018–2019 та 2019–2020 навчальних роках. Встановлено педагогічний вплив впровадженого в освітній процес з фізичного виховання «Паспорта здоров’я» на відвідування студентами обов’язкових навчальних та самостійних занять фізичною культурою. Виявлено, що впровадження в освітній процес «Паспорта здоров’я» покращило відвідування студентами обов’язкових навчальних занять з фізичного виховання на 12,75 %, тоді як самостійні заняття фізичною культурою збільшилися на 23,09 %. Визначено, що результатом впровадження «Паспорта здоров’я» є формування позитивного ставлення та підвищення рівня мотивації студентів до систематичних занять фізичною культурою.
The article examines the cases that motivate first-year students to attend physical education classes and determines the level of motivation of young people to engage in physical education. Offered «Student’s health passport» as one of the pedagogical ways to motivate students to physical activity. The article presents the content of the sections of the "Health Passport" and the methods of performing tests and functional monitoring, namely: safety requirements during physical education classes, description of the organization of the physical education, history of the Olympic Games, methods of student distribution on medical groups, methods of determining body type. The article contains the results of a survey of first-year students on motivation for physical education; appropriate levels of this motivation have been established; determined the dynamics of attendance by students of compulsory physical education classes and the number of independent classes in 2018–2019 and 2019–2020 years. The pedagogical influence of the «Health Passport» introduced in the educational process of physical education on the attendance of compulsory educational and independent physical education classes by students has been established. It was found that the introduction of the «Health Passport» in the educational process improved the attendance of students in compulsory physical education classes by 12.75 %, while independent physical education classes increased by 23.09 %. It is determined that the result of the introduction of the «Health Passport» is the formation of a positive attitude and increase the level of motivation of students to regular physical activity.