ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Сенчина, Н. Г.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2021-06-02T07:52:22Z | |
dc.date.available | 2021-06-02T07:52:22Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Сенчина, Н. Г. Психолого-педагогічні аспекти формування професійно-педагогічного мислення майбутніх учителів / Н. Г. Сенчина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 78. – С. 192-197. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.78.41 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34184 | |
dc.description.abstract | У статті з психолого-педагогічних та філософських позицій розкрито основні підходи до визначення сутності поняття «педагогічне мислення». Уточнено та конкретизовано зміст поняття «педагогічне мислення». З метою розкриття психолого-педагогічних аспектів формування педагогічного мислення у майбутніх учителів було виділено його загальні риси, основні ознаки та характеристики. На основі теоретичного психолого-педагогічного аналізу встановлено, що педагогічне мислення є складним поліфункціональним явищем, без сформування якого неможливе становлення майбутнього педагога. Доведено, що для того щоб у майбутнього вчителя сформувати та розвинути професійне педагогічне мислення, необхідно залучати його до розгляду, аналізу та розв’язку педагогічних проблемних ситуацій. Визначено дидактичні умови формування педагогічного мислення, дотримання яких дасть змогу забезпечити належну підготовку майбутніх учителів, формування їх професійного педагогічного мислення. Встановлено, що формування професійного педагогічного мислення майбутніх учителів є тривалим процесом, спрямованим на розгляд та подолання майбутнім учителем труднощів, притаманних професійній педагогічній діяльності, що потребуватиме від нього: сформованої системи професійно важливих знань, умінь та навичок, необхідних для організації та реалізації освітнього процесу; уміння здійснювати відбір навчальної інформації; бути відкритим до сприйняття нових педагогічних поглядів, ідей, підходів та технологій; творчо використовувати різні педагогічні методи та методики навчання; легко орієнтуватися у виникаючих педагогічних ситуаціях та успішно їх розв’язувати; здійснювати пошуки нових, оригінальних способів вирішення педагогічних завдань; прогнозувати результати своєї педагогічної діяльності; уміння відійти від роботи за вивченим взірцем викладання та виробити власну модель педагогічної діяльності. | ua |
dc.description.abstract | The article covers the basic approaches to the definition of the concept «pedagogical thinking» from the psychological-pedagogical and philosophical perspectives. The content of the concept «pedagogical thinking» is specified and detailed. To elucidate psychological and pedagogical aspects of the development of pedagogical thinking of the future teachers, the author marks and characterizes its common, essential features and characteristics. Based on theoretical psychological-pedagogical analysis, the research has established that it is impossible to become a teacher without pedagogical thinking, which is a complex polyfunctional phenomenon. It is proved that to form and develop professional pedagogical thinking, it is essential to use it to consider, analyze and solve pedagogical challenging issues. The research determines didactic conditions for the forma of pedagogical thinking the observance of which will allow ensuring an adequate training of future teachers, developing their professional pedagogical thinking. It is found the development of professional pedagogical thinking of the future teachers is a time-consuming process focused on examining and overcoming challenges peculiar to the professional pedagogical activity by a future teacher. This will demand from him: a formed system of professionally important knowledge, skills and expertise necessary for the organization and implementation of the educational process; an ability to select educational information; to embrace new pedagogical views, ideas, approaches and technologies; to use different pedagogical methods and teaching methods creatively; to be at ease in emerging pedagogical situations and successfully solve them; to search for new, original ways of solving pedagogical problems; to forecast the results of personal pedagogical activity; an ability to deviate from the studied model of teaching and to develop own model of pedagogical activity. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | педагогічне мислення | ua |
dc.subject | підходи до формування педагогічного мислення | ua |
dc.subject | дидактичні умови ефективного формування педагогічного мислення | ua |
dc.subject | pedagogical thinking | ua |
dc.subject | approaches to development of pedagogical thinking | ua |
dc.subject | didactic conditions for effective development of pedagogical thinking | ua |
dc.subject.classification | 377 | ua |
dc.title | Психолого-педагогічні аспекти формування професійно-педагогічного мислення майбутніх учителів | ua |
dc.title.alternative | Psychological and pedagogical aspects of the development of professional pedagogical thinking of future teachers | ua |
dc.type | Article | ua |