У статті висвітлено філософські, педагогічні, психологічні підходи до процесу формування медіакомпетентності майбутніх психологів у контексті їхнього професіоналізму. Зазначено, що сьогодні формується «медійне» покоління, тому його медіакомпетентність, зокрема медіаграмотність, в умовах глобалізації та інформатизації суспільства набувають особливої актуальності. Медіакомпетентність є складовою частиною професіоналізму психолога. Підкреслюється, що професійна підготовка майбутніх психологів повинна здійснюватися в новій особистісно-орієнтованій парадигмі, передбачати актуалізацію професійно важливих особистісних якостей, орієнтуватись на формування професійної компетентності психолога. Зауважено, що професіоналізм у сучасному світі припускає не тільки володіння на високому рівні професійними технологіями, а й глибоке усвідомлення відповідальності за свою діяльність. Професіоналізм психолога охоплює здатність до прогнозування наслідків, які вона може спричинити, передбачає погляд на людину як на мету будьякої діяльності, причетність до ключових проблем людства. Акцентовано на тому, що процес формування медіакомпетентності в майбутніх фахівців спеціальності 053 «Психологія» має відбуватися в контексті розвитку професіоналізму психолога, його медіа культури як культури сприймання і виробництва сукупності інформаційно-комунікаційних засобів, що функціонують у суспільстві, технологій комунікації, пошуку, збирання, виробництва і передавання інформації. Вказується на те, що головним системоутворювальним фактором професіоналізму є образ результату, досягти якого прагне суб’єкт діяльності. Потреба в його досягненні формує професіоналізм особистості. Стверджується, що професіоналізм психолога включає здатність ефективно взаємодіяти з мас-медіа, адекватно поводитися в інформаційному середовищі, здійснювати ціннісно-вольову рефлексивну регуляцію інформаційної поведінки. Звертається увага на те, що медіакомпетентність майбутнього психолога саме й визначає рівень його медіакультури, забезпечуючи його здатність ефективно взаємодіяти з медіапростором, реалізувати активну громадянську та позицію, професійні функції та соціальну роль.
The article highlights the philosophical, pedagogical, psychological approaches to the process of forming the media competence of future psychologists in the context of their professionalism. It is noted that today the «media» generation is being formed, so its media competence, in particular media literacy, in the context of globalization and informatization of society become especially relevant. Media competence is a component of a psychologist’s professionalism. It is emphasized that the professional training of future psychologists should be carried out in a new personality-oriented paradigm, provide for the actualization of professionally important personal qualities, focus on the formation of professional competence of the psychologist. It is noted that professionalism in the modern world implies not only a high level of professional technology, but also a deep awareness of responsibility for their activities. The professionalism of a psychologist encompasses the ability to predict the consequences that it may cause, involves looking at the person as the purpose of any activity, involvement in key problems of mankind. It is emphasized that the process of formation of media competence in future specialists of specialty 053 «Psychology» should take place in the context of professionalism of a psychologist, his media culture as a culture of perception and production of information and communication tools operating in society, communication technologies, search, collection, production and transmission of information. It is pointed out that the main system-forming factor of professionalism is the image of the result that the subject seeks to achieve. The need to achieve it forms the professionalism of the individual. It is argued that the professionalism of the psychologist includes the ability to interact effectively with the media, to behave adequately in the information environment, to carry out value-volitional reflexive regulation of information behavior. Attention is drawn to the fact that the media competence of the future psychologist determines the level of his media culture, ensuring his ability to effectively interact with the media space, to realize an active civic position, professional functions and social role.