ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Корякіна, І. В. | |
dc.contributor.author | Ковальчук, А. А. | |
dc.contributor.author | Швець, О. П. | |
dc.contributor.author | Дяченко, А. А. | |
dc.date.accessioned | 2021-05-19T08:29:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-19T08:29:54Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Підготовка майбутніх вихователів до впровадження новітніх технологій з фізичного виховання / І. В. Корякіна, А. А. Ковальчук, О. П. Швець, А. А. Дяченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. - Вип. 2 (130). - С. 67-70. - DOI 10.31392/NPU-nc.series 15.2021.2(130).15 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34051 | |
dc.description.abstract | Більшість фахівців рекомендують як альтернативу традиційним підходам до фізичного виховання дошкільників, застосовувати новітні педагогічні технології, серед яких перевагу надають різним фітнес-напрямкам, зокрема, степ-аеробіці, фітбол-аеробіці, аква-аеробіці, використанню в навчально-виховному процесі сучасник мультимедійних засобів, інноваційних методик тощо. Мета дослідження – окреслити основні рекомендації майбутнім вихователям щодо впровадження новітніх технологій з фізичного виховання дітей дошкільного віку. У процесі фізичного виховання з дошкільнятами педагог повинен вирішувати освітні, оздоровчі та виховні завдання. Серед основних рекомендацій майбутнім вихователям до впровадження новітніх технологій з фізичного виховання під час фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку варто відзначити доцільність підбору цікавого музичного супроводу й інвентарю, використання ігрової форми, сюжетної спрямованості, мультимедійних засобів, уникнення монотонності. | ua |
dc.description.abstract | Большинство специалистов рекомендуют в качестве альтернативы традиционным подходам к физическому воспитанию дошкольников, применять новые педагогические технологии, среди которых предпочтение отдается различным фитнес-направлениям, в частности, степ-аэробике, фитбол-аэробике, аква-аэробике, использованию в учебно-воспитательном процессе современных мультимедийных средств, инновационных методик и тому подобное. Цель исследования – определить основные рекомендации будущим воспитателям по внедрению новых технологий по физическому воспитанию детей дошкольного возраста. В процессе физического воспитания с дошкольниками педагог должен решать образовательные, оздоровительные и воспитательные задачи. Среди основных рекомендаций будущим воспитателям к внедрению новых технологий по физическому воспитанию во время физкультурно-оздоровительной работы с детьми дошкольного возраста следует отметить целесообразность подбора интересного музыкального сопровождения и инвентаря, использование игровой формы, сюжетной направленности, мультимедийных средств, избегать монотонности. | ua |
dc.description.abstract | Most experts recommend as an alternative to traditional approaches to physical education of preschoolers, to use the modern pedagogical technologies, among which preference is given to various fitness directions, in particular, step aerobics, fitball aerobics, aqua aerobics, the use of modern multimedia in the educational process, innovative methods, etc. The purpose of the study is to substantiate the main recommendations of implementation the modern pedagogical technologies in physical education of preschool children for future teachers. In the process of physical education with preschoolers, the teacher must solve educational and health tasks. For the health effects of fitball-aerobics on the body of preschool children, the teacher must to follow the basic principles of physical education, select the optimal characteristics of the equipment (size, color, elasticity of fitballs) taking into account the age of children, rationally dose the load. One of the promising health technologies for the development of motor skills of older preschoolers is step aerobics. Particular attention should be paid to the selection of musical accompaniment, use the game form of step aerobics, imitation exercises, select different forms for classes, etc., taking into account the age of children. In the process of tourism, it is important to interest children in the use of new equipment for them, a certain story (for example, treasure hunt), the use of interactive methods, game forms and more. To solve educational tasks, focus attention of preschoolers to the need for mutual assistance, discipline, courage, and so on. The outlined recommendations should be used in the process of preparing future teachers for the implementation the modern pedagogical technologies in physical education with preschool children. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | дошкільний вік | ua |
dc.subject | вихователь | ua |
dc.subject | фізкультурна діяльність | ua |
dc.subject | фітбол-аеробіка | ua |
dc.subject | степ-аеробіка | ua |
dc.subject | туризм | ua |
dc.subject | мультимедійні засоби | ua |
dc.subject | дошкольный возраст | ua |
dc.subject | воспитатель | ua |
dc.subject | физкультурная деятельность | ua |
dc.subject | фитбол-аэробика | ua |
dc.subject | степ-аэробика | ua |
dc.subject | мультимедийные средства | ua |
dc.subject | preschool age | ua |
dc.subject | teacher | ua |
dc.subject | physical culture activity | ua |
dc.subject | fitball-aerobics | ua |
dc.subject | step aerobics | ua |
dc.subject | tourism | ua |
dc.subject | multimedia means | ua |
dc.title | Підготовка майбутніх вихователів до впровадження новітніх технологій з фізичного виховання | ua |
dc.title.alternative | Подготовка будущих воспитателей к новым технологиям с физического воспитания | ua |
dc.title.alternative | Preparation of future teachers for the modern technologies in physical education | ua |
dc.type | Article | ua |