Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Психологічна корекція сором'язливості у майбутніх психологів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Степаненко, Інна Миколаївна
dc.date.accessioned 2021-05-17T12:12:35Z
dc.date.available 2021-05-17T12:12:35Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Степаненко, Інна Миколаївна. Психологічна корекція сором'язливості у майбутніх психологів : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Степаненко Інна Миколаївна ; [наук. керівник Ширяєва Людмила Миколаївна] ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2020. - 20 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34029
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячене вивченню проблеми психологічної корекції сором’язливості у майбутніх психологів. Визначено теоретичні підходи до вивчення проблеми психологічної корекції сором’язливості у майбутніх психологів. З’ясовано, що сором’язливість значною мірою впливає на професійну діяльність майбутніх психологів. Досліджено компоненти (когнітивний, емоційний, поведінковий) та особистісні утворення сором’язливості: інтернальний локус контролю, внутрішня конфліктність, високий рівень тривожності, занижена самооцінка, підлеглий тип поведінки, інтровертованість. Виділено критерії визначення (сила та частота сором’язливості, соціальна відчуженість) рівнів прояву сором’язливості у майбутніх психологів (високий, середній, низький), виявлено психологічні особливості сором’язливості (ситуації та види діяльності, типи людей, суб’єктивне обґрунтування, фізичні реакції, думки та відчуття, дії, позитивні та негативні наслідки сором’язливості, чинники її виникнення). Обґрунтовано і розроблено модель технології психологічної корекції сором’язливості у майбутніх психологів шляхом оптимізації особистісних утворень, апробація якої довела її ефективність та необхідність впровадження в систему підготовки фахівців. ua
dc.description.abstract Диссертационное исследование посвящено изучению проблемы психологической коррекции застенчивости у будущих психологов. Определены теоретические подходы к проблеме психологической коррекции застенчивости у будущих психологов. Выяснено, что застенчивость в значительной степени влияет на профессиональную деятельность будущих психологв. Исследованы компоненты (когнитивный, эмоциональный, поведенческий) и личностные образования застенчивости: интернальный локус контроля, внутренняя конфликтность, высокий уровень тревожности, заниженная самооценка, подченяемый тип поведения, интровертированность. Выделены критерии определения (сила и частота застенчивости, социальная отчуждённость) уровней проявления застенчивости у будущих психологов (высокий, средний, низкий), определены психологические особенности застенчивости (ситуации и виды деятельности, типы людей, субъективное обоснование, физические реакции, мысли и ощущения, действия, позитивные и негативные последствия зкастенчивости, факторы её появления). Обоснована и разработана модель технологии психологической коррекции застенчивости у будущих психологов путём оптимизации личностных образований, апробация которой доказала её еффективность и необходимомть внедрения в систему подготовки специалистов. ua
dc.description.abstract The thesis is devoted to the problem of psychological correction of shyness in future psychologists. Theoretical approaches to investigation of the problem of psychological correction of shyness in future psychologists were determined. It was established that shyness considerably influences the future psychologists' professional activity. The components (cognitive, emotional and behavioral) and personal formations of shyness: internal locus of control of shyness, inner conflict, high level of anxiety, low value of own-"Self", the subordinate-type of behavior, introversion were studied. The criteria of specification (the shyness intensity and frequency, social alienation) for identifying the levels of shyness intensity manifestation of future psychologists (high, mild, low) were defined; psychological peculiarities of shyness were established (situations and kinds of activities, types of people, subjective justification, physical reactions, thoughts and feelings, actions, positive and negative consequences of shyness, reasons of shyness). The model of psycho corrective technology of shyness reduction in future psychologists by means of optimization of personal formation was developed and substantiated; approbation has proven its effectiveness and the need of the implementation in a system of specialists' training. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject сором’язливість ua
dc.subject рівні сором’язливості ua
dc.subject психологічні чинники сором’язливості ua
dc.subject особистісні утворення сором’язливості ua
dc.subject структурні компоненти сором’язливості ua
dc.subject психологічна корекція компонентів сором’язливості ua
dc.subject застенчивость ua
dc.subject уровни застенчивости ua
dc.subject психологические факторы застенчивости ua
dc.subject личностные образования застенчивости ua
dc.subject структурные компоненты застенчивости ua
dc.subject психологическая коррекция компонентов застенчивости ua
dc.subject shyness ua
dc.subject levels of shyness ua
dc.subject psychological factors of shyness ua
dc.subject personal formations of shyness ua
dc.subject structural components of shyness ua
dc.subject psychological correction of the shyness components ua
dc.subject.classification 159.98:159.942]:378(043.3) ua
dc.title Психологічна корекція сором'язливості у майбутніх психологів ua
dc.title.alternative Психологическая коррекция застенчивости у будущих психологов ua
dc.title.alternative Psychological correction of shyness in future psychologists ua
dc.type Other ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics