Розроблено програму розвитку вестибулярної стійкості у юних акробатів, яка розрахована на 6 місяців. Так, у навчально-тренувальний процес акробатів експериментальної групи, поряд з програмним матеріалом, було додатково включено комплекси спеціальних вправ та рухливих ігор, спрямованих на розвиток функціональності вестибулярного аналізатора. Запропонована програма містила: загально-рухову і спеціально-рухову підготовку; хореографію (танцювальне мистецтво) – елементи «малої школи», музично-ритмічне виховання, музичні й акробатичні ігри, імпровізації; вправи на батуті; загальну фізичну підготовку і розвиток спеціальних фізичних якостей; технічну підготовку з видів акробатики – засвоєння підготовчих, підвідних і найпростіших базових елементів; контрольні нормативи. Визначено та встановлено вихідний рівень статичної й динамічної рівноваги і вестибулярної стійкості юних акробатів. Передбачається, що впровадження в навчально-тренувальний процес комплексів спеціальних вправ, спрямованих на покращення функціональності вестибулярного аналізатора, зумовить покращення вестибулярної стійкості акробатів експериментальної групи.
Разработана программа развития вестибулярной устойчивости у юных акробатов, которая рассчитана на 6 месяцев. Так, в учебно-тренировочный процесс акробатов экспериментальной группы, наряду с программным материалом, были дополнительно включены комплексы специальных упражнений и подвижных игр, направленных на развитие функциональности вестибулярного анализатора. Предложенная программа включала: обще-двигательную и специально-двигательную подготовку; хореографию (танцевальное искусство) - элементы «малой школы», музыкально-ритмическое воспитание, музыкальные и акробатические игры, импровизации; упражнения на батуте; общую физическую подготовку и развитие специальных физических качеств; техническую подготовку по видам акробатики - усвоение подготовительных, подводящих и простейших базовых элементов; контрольные нормативы. Определено и установлено исходный уровень статического и динамического равновесия и вестибулярной устойчивости юных акробатов. Предполагается, что внедрение в учебно-тренировочный процесс комплексов специальных упражнений, направленных на улучшение функциональности вестибулярного анализатора, приведет улучшение вестибулярной устойчивости акробатов экспериментальной группы.
The program of development of vestibular stability at young acrobats which is calculated for 6 months is developed. Thus, in the training process of acrobats of the experimental group, along with the program material, additional complexes of special exercises and moving games aimed at developing the functionality of the vestibular analyzer were additionally included. The proposed program included: general motor and special motor training; choreography (dance art) - elements of "small school", musical-rhythmic education, musical and acrobatic games, improvisations; trampoline exercises; general physical training and development of special physical qualities; technical training in the types of acrobatics - mastering the preparatory, supply and the simplest basic elements; control standards. The initial level of static and dynamic balance and vestibular stability of young acrobats is determined and established. It is assumed that the introduction into the training process of sets of special exercises aimed at improving the functionality of the vestibular analyzer, will improve the vestibular stability of the acrobats of the experimental group.