Розглядаються питання з проведення занять з фізичного виховання у студентів спеціального навчального відділення з позиції інноваційного підходу. Визначено поняття інноваційного навчання, його вплив на процес навчальної діяльності студенської молоді з порушеннями опорно-рухового апарату.
Аналізуються актуальні проблеми пошуку нових форм, а також засобів організації навчальних занять у студентської молоді, які мають відхилення у здоров’ї, в тому числі захворювання опорно-рухового апарату. Визначено особливості підбору засобів профілактики та оздоровлення студентів.
Пропонується методика корекції різних видів порушень опорно-рухового апарату на тренажерах. Також запропоновано використання засобів аква-аеробіки, як ефективного методу корекції, профілактики та оздоровлення студентів з порушеннями опорно-рухового апарату. Визначено спрямованість занять аква-аеробікою на формування м’язового корсету.
Досліджуються особливості впровадження інноваційних пропозицій в організації занять з фізичної культури зі студентами, які мають порушення опорно-рухового апарату.
Рассматриваются вопросы по проведению занятий по физическому воспитанию студентов специального учебного отделения с позиции инновационного подхода. Определено понятие инновационного обучения, его влияние на процесс учебной деятельности студенческой молодежи с нарушениями опорно-двигательного аппарата.
Анализируются актуальные проблемы поиска новых форм, а также средств организации учебных занятий студенческой молодежи, имеющих отклонения в здоровье, в том числе заболевания опорно-двигательного аппарата. Определены особенности подбора средств профилактики и оздоровления студентов.
Предлагается методика коррекции различных видов нарушений опорно-двигательного аппарата на тренажерах. Также предложено использование средств аква-аэробики, как эффективного метода коррекции, профилактики и оздоровления студентов с нарушениями опорно-двигательного аппарата.
Определена направленность занятий аква-аэробикой на формирование мышечного корсета. Исследуются особенности внедрения инновационных предложений в организации занятий по физической культуре со студентами, имеющими нарушения опорно-двигательного аппарата.
The article considers the issues of conducting physical education classes for students of a special educational department from the standpoint of an innovative approach. The concept of innovative teaching is defined, its influence on the process of educational activity of students with musculoskeletal disorders. The current problems of searching for new forms, as well as means of organizing training sessions for students with deviations in health, including diseases of the musculoskeletal system, are analyzed. The features of selection of means of prevention and health improvement of students are determined.
It has been identified that finding ways to maintain health, use new developments and innovations becomes a necessity, and the development and implementation of innovations is a necessary condition for the renewal of the education system, as well as a factor influencing the quality of education.
A technique for correcting various types of disorders of the musculoskeletal system using simulators is proposed. It is also proposed to use the means of aqua aerobics as an effective method of correction, prevention and health improvement of students with disorders of the musculoskeletal system.
According to the diseases of the musculoskeletal system, training sessions should be designed on a combination of different types of exercises for certain muscle groups. It is determined that one of the most effective and useful classes with students with musculoskeletal disorders is classes in the water.
The orientation of aqua aerobics classes on the formation of a muscle corset was determined. The peculiarities of the introduction of innovative proposals in the organization of physical culture classes with students with musculoskeletal system disorders are investigated.