У статті розглянуто проблему застосування змішаного навчання. На основі опрацювання джерельної бази дослідження визначено його сутність та виокремлено особливості реалізації змішаного навчання. З’ясовано, що вітчизняні та зарубіжні науковці трактують змішане навчання по-різному, що залежить від перспективи, з якої розглядається це явище. Використання комплексу взаємодоповнюючих та взаємопов’язаних методів дослідження уможливило виконання аналізу та синтезу науково-педагогічної літератури; порівняння та зіставлення з метою виявлення спільних та відмінних ознак між традиційним та змішаним навчанням; систематизацію та класифікацію традиційних моделей навчання з використанням сучасних елементів дистанційного навчання; узагальнення з метою формулювання висновків. Виокремлено моделі змішаного навчання, що використовується у професійній підготовці фахівців, та подано характеристику їхніх особливостей: модель формування вмінь і навичок, модель формування професійних цінностей і ставлення, компетентнісна модель змішаного навчання. Зроблено висновки про те, що сучасне академічне середовище – це динамічна система, що реагує на запити здобувачів освіти, відповідно до яких розширюються форми організації навчання. Комплексне поєднання потенціалу традиційного та дистанційного навчання забезпечує можливість урізноманітнити види взаємодії між здобувачем та викладачем, здобувачем та іншими здобувачами освіти. Використання сучасних елементів дистанційного навчання у традиційному навчанні формує парадигму, яка відрізняється від простої лінійної комбінації цих двох форм навчання; навпаки, їх комбінація – розширює навчальні можливості та надає можливість індивідуалізувати навчальний процес відповідно до потреб, інтересів та очікувань здобувачів освіти.
The problem of blended learning application is considered in the article. Based on the analysis of research literature, its essence is determined, and the peculiarities of the blended learning implementation are singled out. It has been found that domestic and foreign scholars interpret blended learning differently, depending on the perspective from which the phenomenon is viewed. The use of a set of complementary and interrelated research methods made it possible to perform analysis and synthesis of scientific and pedagogical literature; comparison and contrasting to identify common and distinctive features between traditional and blended learning; systematization and classification of traditional learning models using modern elements of distance learning; generalizations in order to formulate conclusions. The models of blended learning used in the professional training of specialists and the characteristic of their features are presented: the model of skills formation, the model of professional values and attitudes formation, the competence model of blended learning. It is concluded that the modern academic environment is a dynamic system that responds to the demands of students, according to which the forms of education organization are expanding. The complex combination of the potential of traditional and distance learning provides an opportunity to diversify the types of interaction between the student and the teacher, the student and other students. The use of modern elements of distance learning in traditional learning forms a paradigm that differs from a simple linear combination of these two learning form; on the contrary, their combination expands learning opportunities and provides an opportunity to individualize the learning process in accordance with the students’ needs, interests and expectations.