Сучасний розвиток країни потребує створення нової системи модернізації розвитку агропромислового сектору «аграрна освіта – аграрна наука – аграрне виробництво». Зростають вимоги до професійної підготовки майбутніх фахівців аграрної галузі. Саме на них покладаються важливі завдання. Майбутні спеціалісти покликані здійснювати науково-дослідну і виробничу діяльність, що вимагає поглиблених професійних знань, а також формування наукововикладацького корпусу закладів вищої аграрної освіти, від якісного складу якого залежить рівень професійної підготовки майбутніх аграріїв. Сучасний фахівець аграрної галузі повинен володіти не лише фаховими знаннями і компетентностями, але й мати психолого-педагогічну освіту. Як показав аналіз наукових джерел, у змісті професійної підготовки переважає фахова освіта, при цьому нівелюється педагогічний складник. Разом із тим виникає потреба оновлення змісту і технологій професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців аграрної галузі. У статті проаналізовано та обґрунтовано структурно-функціональну модель підготовки майбутнього фахівця аграрної галузі до професійної діяльності. Складові компоненти моделі: ціле-діагностичний блок (визначено мету та завдання підготовки майбутніх фахівців аграрної галузі до професійної діяльності); дидактичний блок (методика професійно-педагогічної підготовки фахівців аграрної галузі); змістово-процесуальний блок (мотиваційний, когнітивний, професійно-рефлексивний складники); прогностично-результативний блок (рівні, критерії, показники), які у єдності забезпечують досягнення очікуваного результату – готовність майбутніх фахівців аграрної галузі до професійної діяльності. Здійснено аналіз понять «модель», «моделювання» з огляду на різні підходи до їх трактування. Зазначено, що під моделлю розуміємо уявно або матеріально реалізовану систему, що відображає, відтворює або імітує будову і дію певного об’єкта дослідження. Перспективою подальших досліджень визначено експериментальну перевірку ефективності педагогічних умов та Моделі підготовки майбутніх фахівців аграрної галузі до професійної діяльності.
The modern development of the country requires the creation of a new system of modernization of the agro-industrial sector «agricultural education –agricultural science – agricultural production». The requirements for professional training of future specialists in the agricultural sector are growing. They are entrusted with important tasks. Future specialists are called to carry out research and production activities that require promoted professional knowledge, as well as to form a research and teaching staff of institutions of higher agricultural education, the quality of which depends on the level of training of future farmers. A modern specialist in the agricultural sector must have not only professional knowledge and competencies, but also have a psychological and pedagogical education. As the analysis of scientific sources has shown, the content of their professional training is dominated by professional education, while the pedagogical component is leveled. At the same time, there is a necessity to update the content and technologies of professional and pedagogical training of future specialists in the agricultural sector. The article analyzes and substantiates the structural and functional model of training future agricultural specialists for professional activities. Components of the model: whole-diagnostic unit (defined the purpose and objectives of training future specialists in the agricultural sector for professional activities), didactic unit (methods of professional and pedagogical training of specialists in the agricultural sector); content-procedural unit (motivational, cognitive, professional-reflexive components); prognostic-effective unit (levels, criteria, indicators), which in unity ensure the achievement of the expected result – the readiness of future specialists in the agricultural sector for professional activity. An analysis of the concepts of «model», «modelling» has been accomplished, taking into account different approaches to their interpretation. It is noted that the model means an imaginary or materially realized system that reflects, reproduces or simulates the structure and action of a particular object of study. The prospect of further research is determined by the experimental verification of the effectiveness of pedagogical conditions and the Models of preparation of future specialists of the agricultural sector for professional activity.