Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методика floortime у роботі педагога з дітьми із особливими освітніми потребами

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Климус, Т. М.
dc.contributor.author Герус, О. І.
dc.contributor.author Козак, М. Я.
dc.date.accessioned 2021-04-08T10:25:58Z
dc.date.available 2021-04-08T10:25:58Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Климус Т. М. Методика floortime у роботі педагога з дітьми із особливими освітніми потребами / Т. М. Климус, О. І. Герус, М. Я. Козак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 78. – С. 96-101. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.78.21 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33850
dc.description.abstract Модель розвитку, що базується на індивідуальних стосунках (DIR), теоретична та прикладна основа для всебічного втручання досліджує функціональні можливості розвитку дітей у контексті їхнього унікального профілю обробки на біологічній основі, їхніх сімейних стосунків та інтерактивних моделей взаємодії. Під час спонтанних ігрових сеансів «floortime» дорослі слідують керівництву дитини, використовуючи афективно підтягнуті взаємодії за допомогою жестів та слів, щоб скеровувати дитину по так званій символічній драбині, на першому етапі створюючи основу спільної уваги, залучення, використання простих та складних жестів та вирішення проблем, таким чином вводячи дитину у світ ідей та абстрактного мислення. Нами розглянуто використання методики DIR Floortime у психолога, корекційного педагога, фахівця із соціальної роботи, ерготерапевта, фахівця з фізичної реабілітації та інших фахівців у роботі з дітьми з інвалідністю або з групи ризику чи застосування елементів батьками у процесі гри з дитиною. Визначено та проаналізовано такі основні рівні DIR Floortime, як: розвиток, відмінності та соціальна взаємодія. Проаналізовано кожен з рівнів та його вплив на формування соціальних навичок – взаємодії, комунікації дитини. Визначено, що основним правилом є слідування дорослим за дитиною у процесі гри. Ідея терапії за методикою Floortime полягає в тому, щоб взаємодія дитини і дорослого були природними, а середовище емоційно тепле і безпечне для дитини, тоді вона буде відчувати себе невимушеною, веселою і спокійною. Визначено умови застосування методики Floortime: слідувати за дитиною – не означає коментувати або просто повторювати те, що вона робить, це означає входити в контакт і взаємодіяти з нею на базовому рівні її інтересів. Дорослий повинен створити причину, з якої дитина захоче з ним грати, тому для початку потрібно придивитися до дитини і з’ясувати, в чому полягає її істинний інтерес. Тож, у статті нами розглянуто та охарактеризовано мету, основні принципи такої методики, її застосування, проаналізовано та розглянуто основні елементи DIR Floortime та участь дорослого у супроводі дитини під час гри як фахівця, так і батьків. ua
dc.description.abstract The Individual Relationship Development Model (DIR), a theoretical and applied framework for comprehensive intervention, explores children’s developmental functionalities in the context of their unique biological treatment profile, their family relationships, and interactive models of interaction. During spontaneous floortime play sessions, adults follow the child’s guidance, using affective interactions through gestures and words to guide the child up the so-called symbolic ladder, in the first stage, creating a basis for joint attention, engagement, use of simple and complex gestures and solutions, problems, thus introducing the child to the world of ideas and abstract thinking. We reviewed the use of the DIR Floortime technique by a psychologist, correctional educator, social worker, occupational therapist, physical rehabilitation specialist, and other professionals in working with children with disabilities or at risk or using parental elements while playing with a child. The main levels of DIR Floortime are identified and analyzed: development, differences and social interaction. Each level and its influence on the formation of social skills – interaction, communication of the child are analyzed. It is determined that the main rule is for adults to follow the child during the game. The idea of Floortime therapy is that the interaction of child and adult is natural, and the environment is emotionally warm and safe for the child, and then she will feel relaxed, cheerful and calm. The conditions for using the Floortime technique to follow a child are defined – it does not mean commenting or simply repeating what she does, it means getting in touch and interacting with her at the basic level of her interests. The adult must create a reason why the child wants to play with him, so first you need to look closely at the child and find out what is his true interest. Therefore, in this article we consider and describe the purpose, basic principles of this technique, its application, analyze and consider the main elements of DIR Floortime and adult participation in accompanying the child during the game as a specialist and parents. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject гра ua
dc.subject floortime ua
dc.subject розлади спектра аутизму ua
dc.subject розвиток ua
dc.subject взаємодія ua
dc.subject game ua
dc.subject floortime ua
dc.subject autism spectrum disorders ua
dc.subject development ua
dc.subject interaction ua
dc.subject.classification 376.091.33:[159.922.76:616.896-056.36-053.2] ua
dc.title Методика floortime у роботі педагога з дітьми із особливими освітніми потребами ua
dc.title.alternative Floortime method in the work of a teacher with children with special educational needs ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу