Питання підготовки висококваліфікованих фахівців у галузі медицини набуває особливої актуальності під час пандемії Сovid-19. Досвід Китаю в підготовці бакалаврів медичної галузі є цікавим для вітчизняної медичної системи освіти з огляду на необхідність вдосконалення такої підготовки в Україні. У дослідженні визначено особливості підготовки бакалаврів у галузі медицини в університетах КНР. Було вивчено та проаналізовано програми підготовки бакалаврів медичної галузі таких університетів Китаю, як Пекінський університет китайської медицини, Далянський медичний університет, Центральний Південний університет, Хуачжунський університет науки і технології, Медичний університет Хебей, Університет традиційної китайської медицини Шаньдун, Гуандунський фармацевтичний університет, Гуанчжоуський університет китайської медицини, Університет Сямень, Тяньцзіньський університет традиційної китайської медицини тощо. Встановлено, що бакалаврські програми підготовки фахівців у галузі медицини передбачають 70% обов’язкових кредитів, 10 % – факультативних, 15 % – загальноосвітніх та 5 % – кредитів з клінічної практики. Після успішного складання кредитів з курсів студенти в університетах Китаю проходять випускне клінічне стажування тривалістю 50 тижнів. Визначено, що основними цілями підготовки бакалаврів у галузі медицини є формування у студентів розуміння основних напрямів сучасних наукових досліджень, розвиток науково-дослідницьких здібностей, прагнень до професіоналізму і здобуття високої кваліфікації лікаря, вмінь і навичок у клінічній роботі підготовки до професійної діяльності у медичних закладах; формування чіткого розуміння наукової та медичної експертизи з попередньою клінічною компетентністю; розвиток комунікативних навичок, критичного мислення; формування здатності до самонавчання, становлення навичок, необхідних для навчання впродовж життя та вміння працювати в команді, розвиток командного духу клініциста; закладення необхідної основи для навчання після закінчення університету та практики у різних системах охорони здоров’я. У статті обґрунтовано, що в програмах та навчальних планах медичних закладів освіти Китаю вже на рівні бакалаврату передбачені наукові дослідження майбутніх лікарів. Студенти розвивають здатність критично оцінювати наявні знання, технології та інформацію і застосовувати їх у дослідженнях, практичній роботі під час навчальних клінічних практик і професійної діяльності після закінчення університету.
The issue of training highly qualified specialists in medicine becomes especially relevant during the Covid-19 pandemic. Chinese experience in training bachelors in medicine is relevant to the domestic medical education system, given the need to improve such training in Ukraine. The study identifies the peculiarities of training bachelors in medicine at Chinese universities. There are Bachelor’s degree programs in medicine in Chinese universities, such as Beijing University of Chinese Medicine, Dalian Medical University, Central South University, Huazhong University of Science and Technology, Hebei Medical University, Shandong University of Traditional Chinese Medicine, Guangdong Pharmaceutical University, Guangzhou University of Chinese Medicine, Xiamen University, Tianjin University of Traditional Chinese Medicine and etc. It is established that bachelor’s programs of training specialists in the medicine provide 70 % of mandatory credits, 10 % of optional, 15 % of general education and 5 % of credits in clinical practice. After successfully completing course credits, students at Chinese universities undergo a 50-week graduate clinical internship. It is determined that the main goals of bachelors in medicine training are formation of students’ understanding about the main directions of modern research; development of research abilities, strivings to professionalism and obtaining high qualification of a doctor, skills and abilities in clinical work of preparation for professional activity in medical institutions; the formation of a clear understanding of scientific and medical expertise with prior clinical competence; development of communication skills, critical thinking; formation of the ability to self-study, the formation of skills necessary for lifelong learning and the ability to work in a team, the development of the team spirit of the clinician; laying the necessary foundation for postgraduate study and practice in health systems. The article defines that the programs and curricula of Chinese medical universities at the bachelor’s level provide for research by future doctors. Students develop the ability to critically evaluate existing knowledge, technology and information and apply it in research, practical work during educational clinical practices and professional activities after graduation. After the analysis of bachelor’s degree programs in medicine at Chinese universities, it was found that the main approach in the development of bachelor’s degree programs is a competency-based approach that involves not only clinical knowledge but also mastering the skills of doctor-patient relationships.