Проаналізовано закордонний досвід підготовки майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи. Досліджено практику масштабних реформ галузевої професійної освіти сфери туризму та готельно-ресторанної справи в рамках тісного міжуніверситетського співробітництва. Розглянуто досвід такої підготовки в закладах вищої професійної освіти країнчленів Всесвітньої туристської організації, якість якої зумовлена реагуванням на сучасні тенденції розвитку національних і світової економік в умовах глобалізації. Інтенсифікація навчання відбувається шляхом інтеграції взаємозалежних напрямів: профілізації фундаментальної підготовки і фундаменталізації професійного навчання. Підтверджено, що вища професійна освіта Бельгії у процесі підготовки фахівців у сфері бізнесу та менеджменту, у тому числі й управління готельно-ресторанним і туристичним бізнесом, віддає перевагу міжнародно орієнтованому перспективному навчанню, пов’язаному зі світовою економікою, міжнародним бізнесом, оцифруванням, життєстійкістю бізнесу й етичними підходами. Досліджено еталонний досвід розроблення і впровадження моделей професійної підготовки фахівців сфери гостинності Швейцарії, зазначено про унікальність та універсальність освітньо-професійних програм, суть яких полягає у зв’язку теорії і практики, підготовку на робочому місці, щорічне стажування у провідних закладах світу, ґрунтовну професійну підготовку завдяки опануванню загальних теоретичних і соціально-гуманітарних дисциплін. Вивчено особливості практичної підготовки майбутніх фахівців туристичної галузі в університетах США, визначено перелік ключових вимог до фахівців туристичної індустрії, в тому числі й ресторанного господарства: організаторські й особисті якості, загальні компетентності, фахова предметність, морально-етичний компонент. За допомогою порівняння проаналізовано системи професійної освіти у сфері туризму в Російській Федерації, Україні, Республіці Білорусь, Туреччині, вказано на стимули зростання інтересу до України як туристичної держави.
The article analyzes foreign experience of training future specialists in hotel and restaurant business. The practice of largescale reforms of branch professional education in the field of tourism, hotel and restaurant business within the framework of close interuniversity cooperation is considered. The experience of the mentioned training in the institutions of higher professional education of the member countries of the World Tourism Organization is considered, the quality of which is conditioned by the reaction to the modern tendencies of development of national and world economies in the conditions of globalization. Intensification of training takes place through the integration of interdependent areas: profiling of fundamental training and fundamentalization of vocational training. It is confirmed that higher professional education in Belgium in the process of training specialists in business and management, including management of hotel, restaurant and travel business, prefers internationally oriented, promising training related to the world economy, international business, digitization, business sustainability and ethical approaches. Reference experience of development and implementation of models of professional training of specialists in the field of hospitality in Switzerland is studied, uniqueness and universality of educational and professional programs are noted, the essence of which is related to theory and practice, general theoretical, socio-humanitarian disciplines. Peculiarities of practical training of future specialists in travel industry in US universities are studied and a list of key requirements for specialists in the travel industry, including restaurant industry: organizational qualities, general competencies, professional subjectivity, moral and ethical component; personal qualities. System of vocational education in the field of tourism in the Russian Federation, Ukraine, the Republic of Belarus, Turkey are analyzed using the comparison method, incentives for growing interest in Ukraine as a tourist country is mentioned.