У статті представлено необхідність застосування візуалізації як ефективного засобу під час теоретично-практичної підготовки воїна Збройних Сил України, оснащення його новітніми знаннями для оборони державних кордонів і ведення бою в сучасних умовах військових конфліктів. Приклади візуалізації та застосування їх у навчальному процесі розглянуто у контексті їхньої навчально-дидактичної апробації, а тому несуть у собі практичне застосування. Запропоновано низку відомих прийомів візуалізації, її новітніх прикладів і новаторських підходів до використання у навчанні військовослужбовців, що сприяє подальшому удосконаленню військової дидактики. Особливий акцент зроблено на застосуванні методів візуалізації, які при вмілому впровадженні у роботу військового педагога здатні суттєво підвищити засвоєння навчального матеріалу курсантами з військових дисциплін. Детально описано переваги цього методу для подальшого удосконалення військової дидактики та урізноманітнення форм виховної роботи серед військовослужбовців. Поряд із цим наведено опис прийомів застосування візуалізації, серед яких виокремлено специфічні, притаманні вивченню виключно військових дисциплін. Мета дослідження – зосередити увагу на застосуванні візуалізації як одного із дієвих засобів у навчанні та вихованні сучасного воїна Збройних Сил України; роз’яснити практичну доцільність використання засобу візуалізації для більш ефективного засвоєння знань, вмінь і навичок курсантами під час навчання. Дослідження охоплює десять прикладів візуалізації, які набули широкого застосування під час викладання військових дисциплін. У статті висвітлено аспекти сприяння візуалізації у розвитку уяви, уваги, критичного мислення та аналітичного сприйняття курсантів.
The article substantiates the need to use visualization as an effective tool during the theoretical and practical training of a soldier of the Armed Forces of Ukraine, equipping him with the latest knowledge to defend state borders and combat in modern conditions of military conflicts. Examples of visualization and their application in the educational process are considered in the context of their educational and didactic approbation, and therefore have a valuable practical application. A number of the latest examples of visualization and innovative approaches to the use of military in training, already known techniques of visualization, which contributes to the further improvement of military didactics. Particular emphasis is placed on the use of visualization methods, which with their skillful implementation in the work of a military teacher, can significantly increase the assimilation of educational material by cadets in military disciplines. The advantages of the method in terms of further improvement of military didactics and diversification of forms of educational work among servicemen are presented in detail. Along with this, a description of the methods of application of visualization, among which are specific, inherent in the study, exclusively, military disciplines. The purpose of the study is to intensify attention on the use of visualization as one of the effective tools in the training and education of modern soldiers of the Armed Forces of Ukraine. Explain the practical feasibility of using a visualization tool for more effective acquisition of knowledge, skills and abilities by cadets during training. The study covers ten examples of visualization that have been widely used in the teaching of military disciplines. The article highlights aspects of visualization in the development of imagination, attention, critical thinking and analytical perception of cadets.