У статті порушується проблема формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці. Встановлено, що важливим завданням побудови педагогічної системи формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці є визначення і обґрунтування цілей навчальної діяльності учнів. Мета статті – проектування та обґрунтування цілей формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці. На основі методу систематизації та узагальнення наукових знань представлено теоретичний аналіз наукових публікацій щодо побудови дерева цілей і етапів його проектування. Автором запропоновано такі рівні цілей: генеральна ціль (рівень держави), стратегічна ціль (рівень вищого навчального закладу), тактичні цілі (рівень конкретних навчальних дисциплін). Визначено, що генеральна ціль відображає планований результат запропонованої методичної системи формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці; стратегічна ціль спрямована на формування у майбутніх інженерів з охорони праці мотиваційно-ціннісних орієнтирів у безпеці, професійній компетентності в галузі охорони праці. На основі узагальнення практичного досвіду описано тактичні цілі, серед яких виділено такі: нормативна, ідентифікаційна, методична, організаційно-технічна, комунікативна, моніторингова. Зроблено висновок, що виділені стратегічні і тактичні цілі сприяють реалізації компетентнісного підходу та професійній підготовці інженерів з охорони праці, спрямованій на поглиблення і вдосконалення працеохоронних знань, вмінь і навичок, необхідних для здійснення безпечної професійної діяльності.
This article touches upon the problem of formation of the culture of safety of professional activity among future occupational safety and health engineers. It has been established that an important task of building the pedagogical system forming the culture of professional activity safety among future occupational safety and health engineers is to determine and substantiate the goals of educational activities of students. The purpose of the article is to design and substantiate the goals of forming the culture of safety of professional activity among future engineers on occupational safety and health. On the basis of the method of systematization and generalization of scientific knowledge, theoretical analysis of scientific publications regarding the construction of a tree of goals and the stages of its construction is presented. The author suggests the following levels of goals: general goal (state level), strategic goal (higher educational institution level), and tactical goals (level of specific academic disciplines). It has been determined that the general goal reflects the planned result of the proposed methodological system of formation of the safety culture of professional activity of future occupational safety and health engineers; the strategic goal is aimed at the formation of motivational and value orientations in safety, professional competence in the field of labor protection among future occupational safety and health engineers. Based on the generalization of practical experience, tactical goals are described and characterized, among which the following are highlighted and defined: normative, identification, methodological, organizational and technical, communicative, monitoring. It is concluded that the identified strategic and tactical goals contribute to the implementation of a competencybased approach and professional training of occupational safety and health engineers aimed at deepening and improving labor protection knowledge, skills and abilities necessary for the implementation of safe professional activities.