У даній статті розглядаються діагностика слухових порушень та сурдопедагогічна технологія, яка
дозволить на оптимальному слухопротезуванні дітей зі слуховою нейропатією підвищити рівень
слухомовленнєвої реабілітації.
Автором розкривається сучасне розуміння соціокультурного розвитку дитини з порушеннями слуху, що
пов’язано з формуванням певних цінностей суспільства, які допоможуть сформувати соціальну взаємодію з
різними членами громади.
В статті акцентується увага на винайденні оптимальних шляхів діагностики порушень слуху, на
сурдопедагогічному супроводі, що безпосередньо пов’язано в різновекторних і ретроспективних дослідженнях з
оволодінням дитиною з порушеннями слуху усним мовленням як закодованим образним і артикуляційним знаком
комунікації, але який несе в собі зміст певної нації, її культури.
В данной статье рассматриваются диагностика слуховых нарушений и сурдопедагогическая технология,
которая позволит на оптимальном слухопротезировании детей со слуховой нейропатией повысить уровень
слухоречевой реабилитации.
Автором раскрывается современное понимание социокультурного развития ребенка с нарушениями
слуха, что связано с формированием определенных ценностей общества, которые помогут сформировать
социальное взаимодействие с различными членами общины.
В статье акцентируется внимание на изобретении оптимальных путей диагностики нарушений слуха, на
сурдопедагогическом сопровождении, что непосредственно связано в исследованиях с овладением ребенком с
нарушениями слуха устной речью как закодированным образным и артикуляционным знаком коммуникации,
который несет в себе смысл определенной нации, ее культуры.
This article discusses the diagnosis of auditory disorders and deaf-pedagogical technology, which will allow to
increase the level of hearing and speech rehabilitation on optimal hearing aid for children with auditory neuropathy.
The author reveals the modern understanding of the socio-cultural development of a child with hearing
impairments, which is associated with the formation of certain values of society, which will help to form social interaction
with various members of the community.
The article focuses on the invention of optimal ways to diagnose hearing impairments, on deaf-pedagogical
support, which is directly related in multi-vector and retrospective studies with the mastering of oral speech by a child
with hearing impairment as a coded figurative and articulatory sign of communication, which carries the meaning of a
certain nation, its culture.
Diagnosis of auditory neuropathy should be based on a comprehensive examination of auditory function using
objective and subjective methods of hearing assessment. It is also necessary to take into account the data of dynamic
assessment of auditory function and speech development of the child. Timely detection of hearing disorders, on which
the child's speech development depends and has a direct impact on the development of auditory perception, in the
future will give some idea of the problem and will adequately select the optimal methods of influence in rehabilitation and
correction.
We have obtained data that will be interesting to cover in this article: there is a significant difference in the
corrective prediction of activation and development of speech with the correct primary differential diagnosis. Adequate
differential diagnosis will allow to identify the symptoms of the diagnosis and on the optimal hearing aids (if necessary) to
predict further step-by-step compensatory and corrective work.