У дисертації досліджується проблема етнокультурної підготовки студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів у процесі фахового навчання. Методологічно обгрунтовано і сформульовано визначення цього поняття, з’ясовано його сутність, специфіку і властивості, розроблено, апробовано та експериментально перевірено поетапну методику ефективного формування етнокультурної підготовленості майбутніх учителів музики згідно визначених методичних засад. Розроблена поетапна методика включає перебіг інтенціонально-мотиваційного, компетентнісно- поглиблюючого та рефлексивно-творчого етапів, що дозволило здійснити експериментальну перевірку методичних засад етнокультурної підготовленості майбутніх учителів музики на основі застосування спеціальних форм і методів експериментальної роботи. Узагальнення результатів упровадження експериментальної методики в практику мистецьких вищих навчальних закладів дозволило визначити педагогічні умови формування етнокультурної підготовленості майбутніх учителів музики у процесі фахового навчання. Практичним результатом впровадження розробленої та апробованої моделі етнокультурної підготовки майбутніх учителів музики у процесі фахового навчання є позитивна динаміка зростання всіх структурних компонентів досліджуваного педагогічного явища, що дає підстави визначити доцільність та перспективність її застосування для підвищення ефективності етнокультурної підготовки майбутніх учителів музики у системі вищої музично-педагогічної освіти.
В диссертации исследуется проблема этнокультурной подготовки студентов факультетов искусств педагогических университетов в процессе профессионального обучения. Методологически обоснованно и сформулировано определение этого понятия, установлено его сущность, специфику и свойства, разработано, апробировано и экспериментально проверено поэтапную методику эффективного формирования этнокультурной подготовленности будущих учителей музыки согласно определенных методических основ. Разработаная поэтапная методика включает интенционально-мотивационный, компетентно-углубленный и рефлексивно-творческий этапы, что позволило осуществить экспериментальную проверку методических основ этнокультурной подготовленности будущих учителей музыки на основе применения специальных форм и методов экспериментальной работы. Обобщение результатов внедрения экспериментальной методики в практику художественных высших учебных заведений позволило определить педагогические условия формирования этнокультурной подготовленности будущих учителей музыки в процессе профессионального обучения.
Практическим результатом внедрения разработанной и апробированной модели этнокультурной подготовки будущих учителей музыки в процессе профессионального обучения является положительная динамика роста всех структурных компонентов исследуемого педагогического явления, что позволяет определить целесообразность и перспективность ее применения для повышения эффективности этнокультурной подготовки будущих учителей музыки в системе высшего музыкально-педагогического образования.
In the dissertation the problem of ethno-cultural preparation of students of faculties of arts of pedagogical universities in the process of vocational training is investigated. The definition of this concept was formulated methodologically and substantiated, its essence, specificity and properties were established, a step-by- step method of effective formation of ethno-cultural preparedness of future music teachers was developed, tested and experimentally tested according to certain methodological principles. The developed step-by-step methodology includes intentional-motivational, competently-deepened and reflexive-creative stages, which made it possible to carry out experimental verification of the methodological foundations of the ethno-cultural preparedness of future music teachers on the basis of the use of special forms and methods of experimental work. The generalization of the results of the introduction of the experimental methodology into the practice of art higher educational establishments made it possible to determine the pedagogical conditions for the formation of the ethno-cultural preparedness of future music teachers in the process of professional training.
The practical result of the introduction of the developed and tested model of ethno-cultural training of future music teachers in the process of vocational training is the positive dynamics of growth of all structural components of the studied pedagogical phenomenon, which makes it possible to determine the expediency and prospects of its application for increasing the effectiveness of ethno-cultural training of future music teachers in the system of higher musical pedagogical education .