ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Сліпчишин, Лідія Василівна | |
dc.date.accessioned | 2021-03-18T12:55:00Z | |
dc.date.available | 2021-03-18T12:55:00Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Сліпчишин Л. В. Творчий вимір потенціалу учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти / Л. В. Сліпчишин // Нові технології навчання : збірник наукових праць / ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». - Житомир : Видавець О.О. Євенок, 2020. - Вип. 94. - С. 314–320. | ua |
dc.identifier.isbn | 978-966-995-091-8 | |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33414 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто сутність потенціалів розвитку людини, які при певних умовах перетворюються у реальні здібності та обдарованості. Зазначено, що важливу роль у перетворенні потенціалів молодої людини у здібності відіграє освіта. Автором проаналізовано основні концепції, які обґрунтовують поетапний процес перетворення потенціалів у здібності та обдарованість. Увага акцентована на тому, що позитивні динамічні зрушення в особистості можливі за умов цілісного підходу до визначення зовнішніх умов і внутрішніх чинників в їх взаємозв’язку. Підкреслено важливість розуміння педагогами фундаментальних основ процесу розвитку обдарованості учнів та їх практичного застосування. Наведено результати дослідження індивідуальних профілів учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти, які здобувають технічний і художній фахи за методикою множинного інтелекту. Проаналізовано розподіл обдарованостей та їх рівень у майбутніх робітників, що здобувають технічні та художні фахи. Встановлено, що майбутні робітники технічних профілів у порівнянні з учнями, що здобувають художній фах, мають нижчий рівень розвитку абстрактності. Це є перешкодою для розвитку тих обдарованостей, які пов’язані з вищими гуманними категоріями (духовність, цінності тощо). Звернено увагу на актуальність удосконалення змісту урочно-позаурочної роботи в закладах професійної (професійно-технічної) освіти та її спрямування на реалізацію потенціалів учнів. | ua |
dc.description.abstract | The article examines the creative dimension of students potential in vocational education institutions that can be revealed in the learning process. Based on the analysis of scientific literature, the main approaches and concepts of the identification and development of personality’s abilities and talents are highlighted. The conditions for the transformation of creativity into ability and talent are also substantiated. It is established that in order to develop the abilities and talents, it is necessary for teachers to pay attention at the same time to a set of conditions, in particular, to internal factors and connections in the structure of personality and to external conditions. Each student has an individual boundary, the transition of which contributes to the development of his abilities and talents. Creative abilities integrate important for professional activity psychological properties, which are expressed through a multiplicity of potentials. Gardner's Multiple Intellect Technique was used to determine the students potential in vocational education institutions. The study was conducted on two samples of students who respectively acquired a technical and artistic working profession. It is revealed that among the students who receive art profession, there are more gifted children in almost all kinds of giftedness. They are also more focused on levels for which giftedness differs in the complexity of abstract thinking. It is concluded that the curriculum of students who acquire technical skills should be saturated with information related to the profile-related abilities. Teachers’ professional skill is that it is expedient to distribute this information in students' extra-curricular work. Particular attention is paid to the internal changes in the personality of students. The results obtained are important for improving the quality of vocational education and the personal development of future workers, for whom they need to know their capabilities and reserves. | ua |
dc.description.abstract | В статье рассмотрена сущность потенциалов развития человека, которые при определенных условиях превращаются в реальные способности и одаренность. Отмечено, что важную роль в превращении потенциалов молодого человека в способности играет образование. Автором проанализированы основные концепции, которые обосновывают поэтапный процесс превращения потенциалов в способности и одаренность. Внимание акцентировано на том, что позитивные динамические сдвиги в личности возможны при условии целостного подхода к определению внешних условий и внутренних факторов в их взаимосвязи. Подчеркнута важность понимания педагогами фундаментальных основ процесса развития одаренности учеников и их практического приложения. Приведены результаты исследования по методике множественного интеллекта индивидуальных профилей учеников заведений профессионального (профессионально-технического) образования, осваивающих техническую и художественную профессии. Проанализировано распределение одаренностей и их уровень у будущих рабочих, обучающихся техническим и художественным профессиям.Установлено, что будущие рабочие технических профилей в сравнении с учениками, обучающимися художественной профессии, имеют уровень развития абстрактности ниже. Это является препятствием для развития тех одаренностей, которые связаны с высшими гуманными категориями (духовность, ценности и тому подобное). Обращено внимание на актуальность усовершенствования содержания урочно-внеурочной работы в заведениях профессионального (профессионально-технического) образования и её устремление на реализацию потенциалов учеников. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Інститут модернізації змісту освіти | ua |
dc.subject | потенціал | ua |
dc.subject | творчість | ua |
dc.subject | множинний інтелект | ua |
dc.subject | обдарованість | ua |
dc.subject | технічна і художня діяльність | ua |
dc.subject | учень закладу професійної (професійно-технічної) освіти | ua |
dc.subject | potential | ua |
dc.subject | creativity | ua |
dc.subject | multiple intellect | ua |
dc.subject | giftedness | ua |
dc.subject | technical and artistic activity | ua |
dc.subject | student | ua |
dc.subject | vocational education institution | ua |
dc.subject | потенциал | ua |
dc.subject | творчество | ua |
dc.subject | множественный интеллект | ua |
dc.subject | одаренность | ua |
dc.subject | техническая и художественная деятельность | ua |
dc.subject | ученик заведения профессионального (профессионально-технического) образования | ua |
dc.subject.classification | 377.3:37.091.212.3 | ua |
dc.title | Творчий вимір потенціалу учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти | ua |
dc.title.alternative | Creative dimension of students potential in vocational education institutions | ua |
dc.title.alternative | Творческое измерение потенциала учащихся профессионального (профессионально-технического) образования | ua |
dc.type | Article | ua |