Представлено теоретичний аналіз сучасних тренінгових технологій у становленні професійно орієнтованих особистісних якостей майбутнього спеціального психолога. Зосереджено увагу на використанні навчального тренінгу як форми роботи, яка активізує студентів як суб’єктів навчально-професійної діяльності. Розглянуто найбільш ефективні методи самопізнання особистості та розвиток і становлення професійно орієнтованих особистісних якостей під час проведення соціально-психологічного тренінгу.
Представлен теоретический анализ современных тренинговых технологий в становлении профессионально ориентированных качеств. Сосредоточено внимание на использовании учебного тренинга как формы работы, которая активизирует студентов как субъектов учебно-профессиональной деятельности. Рассмотрены наиболее эффективные методы самопознания личности и развитие и становление профессионально ориентированных личностных качеств во время проведения социально-психологического тренинга.
The theoretical analysis of modern training technologies in the development of professionally oriented personality of a future special psychologist. The emphasis is on the use of educational training as a form of work that activates both students of educational and professional activities. Socio-psychological training of educational innovation is one of the most effective means of training future professionals for professional careers in high school. Considered the most effective methods of self-knowledge and personality development and formation of professionally oriented personal qualities during the social and psychological training. Social and psychological support in the form of training with effective teaching and professional activities gives a powerful developmental effect, serves professionally oriented formation of personal qualities, and creates conditions for achieving professional identity of future specialists. Also makes creating an image of a successful professional future with the discovery and actualization of personal resources. Participation in social and psychological training before attending the practice makes it possible to develop the necessary personal qualities professionally oriented. Get hands-on experience when interacting with children and adults with impaired mental and physical development.