Необхідність вирішення проблеми формування фахової компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти визначила мету проведення експериментальної роботи – реалізацію педагогічних умов і структурно-функціональної моделі формування фахової компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти на засадах міждисциплінарного підходу. Логіка реалізації експериментальної роботи (конкретизація процедур експерименту) у контексті апробації розробленої структурно-функціональної моделі досліджуваного феномена дала змогу об’єктивно оцінити її достатність і необхідність для результативного формування професійної компетентності майбутніх вихователів у контексті визначених, доцільно створених, реалізованих, своєчасно контрольованих педагогічних умов, смислових, змістових та інтеграційних педагогічних можливостей міждисциплінарного підходу. Експеримент розглянуто як метод наукового пізнання, який полягає в цілеспрямованому вивченні будь-якого явища дійсності в контрольованих і керованих умовах. Експеримент, виконуючи функцію критерію істинності наукового пізнання, був основою перевірки гіпотез і передбачень теорії. Для вирішення поставлених завдань обрано педагогічний експеримент, який проводився в три етапи: констатувальний, формувальний, підсумковий. Вибір методів пояснюється тим, що заплановано порівняти результати формування фахової компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в умовах традиційного навчання студентів і в межах упровадження й реалізації в освітньому процесі педагогічних умов структурно-функціональної моделі в експериментальних групах. Структурна організація педагогічного експерименту передбачала: організаційну підготовку, передекспериментальний зріз, експериментальне навчання, підсумковий післяекспериментальний зріз, що свідчив про сформованість усіх компонентів досліджуваної компетентності. Представлено результати порівняльних досліджень формування в майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти фахової компетентності в контрольній та експериментальній групах.
The necessity to solve the problem of forming the professional competence of future educators of preschool education determined the purpose of the experimental work the implementation of pedagogical conditions and structural and functional model of forming the professional competence of future educators of preschool education on the basis of interdisciplinary approach. The logic of experimental work (specification of experimental procedures) in the context of approbation of the developed structural-functional model of the studied phenomenon allowed to objectively assess its sufficiency and necessity for effective formation of professional competence of future educators in the context of defined, expediently created, realized, timely controlled pedagogical conditions. semantic, meaningful and integrative pedagogical possibilities of the interdisciplinary approach. The experiment is considered as a method of scientific cognition, which consists in the purposeful study of any phenomenon of reality in controlled and controlled conditions. The experiment, acting as a criterion for the truth of scientific knowledge, was the basis for testing hypotheses and predictions of the theory. To solve the set tasks, a pedagogical experiment was chosen, which was conducted in three stages: ascertaining, formative, and final. The choice of methods is explained by the fact that it is planned to compare the results of the formation of professional competence of future educators of preschool education in the traditional teaching of students and within the implementation and implementation in the educational process of pedagogical conditions in the structural-functional model in experimental groups. The structural organization of the pedagogical experiment included: organizational training, pre-experimental section, experimental training, final post-experimental section, which testified to the formation of all components of the studied competence. The results of comparative researches of formation of professional competence in control and experimental groups of future educators of preschool education institutions are presented.