Статтю присвячено актуальним питанням взаємозв’язку досліджуваних одиниць із культурними традиціями української родинної педагогіки. Проаналізовано теоретико-методичні можливості поетапної підтримки процесів вивчення вказаних номінацій у контексті окресленої розвідки, формування визначеної компетенції, лінгвістично-креативного світогляду, власних експериментальних зусиль (комунікативно-діяльнісний підхід). Крім того, спроєктовано ефективність засвоєння навчального матеріалу крізь призму виховання свідомого ставлення до родинно-сімейної та державної взаємодії. Серед умов, які забезпечували результативність вивчення досліджуваних номінацій (комунікативно-діяльнісний підхід), визначено різноаспектні спостереження, використання кращих національно-культурних традицій української домашньої педагогіки. Звернено увагу на доречність запровадження індивідуальних проєктів із метою реалізації та підтримки креативних міркувань, установлення причинно-наслідкових зв’язків, трактування закономірностей впливу на майбутні генерації тощо. Для прикладу, репрезентація досліджуваних одиниць згідно з науковими здобутками, визначення особливостей семантики лексичних номінацій, започаткування ведення щоденника ідей домашньої педагогіки, обмін кращими звичаями й традиціями, індивідуальними узагальненнями та ін. Зроблено висновки про подальшу перспективність опрацювання окресленої інформації в руслі вказаної розвідки (комунікативно-діяльнісний підхід); наголошено на можливості інтенсифікації процесів засвоєння навчального матеріалу, як-от: ознайомлення з основами сімейної мудрості та аналіз досліджуваних лексем; творчого застосування СІТ, обговорення висновків, вражень, власного бачення визначених проблем, здобутого досвіду, можливостей використання узагальненої інформації в повсякденній життєдіяльності.
The article is devoted to topical issues of the relationship of the studied units to the cultural traditions of Ukrainian family pedagogy. Theoretical and methodical possibilities of phased support of the processes of studying these nominations in the context of the outlined research are analyzed; formation of a certain competence; linguistic and creative mindset; personal experimental efforts (communicative-activity approach). In addition, the effectiveness of learning material through the prism of educating a conscious attitude to family and kinship and public interaction is projected. Among the conditions that ensured the effectiveness of the study of the investigated nominations (communicative-activity approach) the need for multifaceted observations and use of the best national and cultural traditions of Ukrainian home pedagogy are determined. Attention is drawn to the relevance of initiating individual projects to implement and support creative considerations; establishing causal link; interpretation of patterns of influence on future generations, etc. For example, representation of the studied units based on the latest scientific achievements; determining the peculiarities of semantics of lexical nominations; launching a textbook of ideas of home pedagogy; sharing of the best customs and traditions; individual generalizations, etc. Conclusions are made about the further prospects of elaboration of the outlined information in the specified direction (communicative-activity approach); emphasis is placed on the possibility of intensifying the processes of learning the material, such as introduction to the basics of family wisdom and the analysis of the studied tokens; creative use of IT, discussion of conclusions, impressions, personal vision of the above-mentioned issues, the gained experience, possible use of the generalized information in daily life.