Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Концепція розвитку професійної педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Попадич, О. О.
dc.date.accessioned 2021-03-04T13:40:44Z
dc.date.available 2021-03-04T13:40:44Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Попадич О. О. Концепція розвитку професійної педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи / О. О. Попадич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 77. – С. 167-171. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.37 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33341
dc.description.abstract У статті презентована авторська концепція педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Виявлено, що правова підготовка в закладах вищої освіти базується на викладанні дисциплін «Правознавство» та «Основи конституційного права України» чи інтегрованого курсу на їх основі та іноді доповнюється розділом «Права дитини у світовому контексті». Це не забезпечує майбутнім учителям початкових класів належного рівня готовності до формування правової компетентності молодших школярів. Обґрунтовано поняття педагогічноправової компетентності майбутнього вчителя початкової школи як інтегроване особистісне утворення, характерне синтезом знань і навичок, необхідних для успішного здійснення педагогічно-правової діяльності, та спроможності вчителя використовувати фахові знання, вміння і навички для вирішення стандартних і нестандартних педагогічно-правових завдань і проблем. Концептуально розвиток професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи тлумачимо як цілеспрямовану діяльність закладів вищої освіти щодо забезпечення психолого-педагогічної та правознавчої підготовки вчителя початкової школи та реалізації ним особистісно орієнтованої моделі взаємодії з учнями у формуванні правової компетентності учнів. Зміст і форми правознавчої роботи диференціюються залежно від рівня професійної компетентності педагогів, досвіду професійної підготовки фахівців за певними спеціальностями, особистих інтересів, потреб, мотивів діяльності викладачів, віку конкретного педагогічного працівника та стажу його викладацької роботи в навчальному закладі, рівня психологічної готовності до формування правової компетентності учнів тощо. Готовність майбутнього вчителя до формування правової компетентності учнів розглядаємо як достатній рівень сформованості професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи та виокремлюємо низку компонентів готовності (мотиваційний, знаннєвий, діяльнісний та особистісний). Виявлено особливості розвитку професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи. Реалізація концепції передбачає, що підготовка майбутніх учителів до формування правової компетентності учнів здійснюється за таких умов: формування готовності майбутніх учителів до формування правової компетентності учнів за компонентами; оновлення змісту професійних знань щодо сутності організації правознавчої діяльності; розробка інноваційних методів і форм організації студентів для усвідомлення важливості формування правової компетентності учнів; використання здобутих знань, набутих умінь і навичок у навчанні в процесі педагогічної практики та майбутньої професійної діяльності. ua
dc.description.abstract The article presents the author’s concept of the pedagogical and legal competence of a future elementary school teacher. It is determined that legal training at higher education establishments is based on teaching the course of «Law Science» and «Fundamentals of the Constitutional Law of Ukraine» or the integrated course, being sometimes supplemented with the chapter «Rights of children in the global context». Such approach does not provide the appropriate level of knowledge for future elementary school teachers to develop legal competence of elementary school students. The research substantiates the concept of the pedagogical and legal competence of a future elementary school teacher as an integrated personal formation, being characterized by the synthesis of knowledge and skills, which are necessary for successful pedagogical and legal activity, and the teacher’s competence to use professional knowledge and skills to solve standard and specific pedagogical and legal problems and tasks. Conceptually, development of professional pedagogical and legal competence of an elementary school teacher is interpreted as a focused activity of higher education establishments on supply of psychological and pedagogical, as well as legal training of an elementary school teacher and implementation of the learner-centered model of interaction with students in formation of their legal competence. The essence and forms of legal work are differentiated depending on the level of teachers’ professional competence; experience of professional skills of the specialists by defined specialties; personal interests, needs, motifs of teachers’ work; age of each pedagogical worker and his/her pedagogical work experience at the educational establishment; level of psychological maturity to develop legal competence of students, etc. Proficiency of a future teacher to develop legal competence of students is considered as a sufficient level of professional pedagogical and legal competence of an elementary school teacher. Therefore, a set of components, characterizing the proficiency (motivation, knowledge, activity and personality) are specified in the research. The work identifies peculiarities of development of professional pedagogical and legal competence of an elementary school teacher. The concept suggests that training of the future teachers to be able to develop legal competence of their students is implemented under the following conditions, particularly formation of the proficiency of future teachers to develop legal competence of students by the components; upgrading of the content of professional knowledge on the essence of organization of the legal activity; development of innovative methods and forms, aimed for the students to understand the importance of legal competence; use of the gained knowledge and mastered skills in the process of pedagogical practice and future professional activity. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject концепція ua
dc.subject розвиток ua
dc.subject професійна компетентність ua
dc.subject педагогічно-правова компетентність ua
dc.subject майбутній учитель ua
dc.subject початкова школа ua
dc.subject молодші школярі ua
dc.subject concept ua
dc.subject development ua
dc.subject professional competence ua
dc.subject pedagogical and legal competence ua
dc.subject future teacher ua
dc.subject elementary school ua
dc.subject elementary school students ua
dc.subject.classification 378:373.3.011.3-051:[34:005.336.2] ua
dc.title Концепція розвитку професійної педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи ua
dc.title.alternative Concept of development of professional pedagogical and legal competence of a future elementary school teacher ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу