ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Попадич, О. О. | |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T13:40:44Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T13:40:44Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Попадич О. О. Концепція розвитку професійної педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи / О. О. Попадич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 77. – С. 167-171. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.37 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33341 | |
dc.description.abstract | У статті презентована авторська концепція педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Виявлено, що правова підготовка в закладах вищої освіти базується на викладанні дисциплін «Правознавство» та «Основи конституційного права України» чи інтегрованого курсу на їх основі та іноді доповнюється розділом «Права дитини у світовому контексті». Це не забезпечує майбутнім учителям початкових класів належного рівня готовності до формування правової компетентності молодших школярів. Обґрунтовано поняття педагогічноправової компетентності майбутнього вчителя початкової школи як інтегроване особистісне утворення, характерне синтезом знань і навичок, необхідних для успішного здійснення педагогічно-правової діяльності, та спроможності вчителя використовувати фахові знання, вміння і навички для вирішення стандартних і нестандартних педагогічно-правових завдань і проблем. Концептуально розвиток професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи тлумачимо як цілеспрямовану діяльність закладів вищої освіти щодо забезпечення психолого-педагогічної та правознавчої підготовки вчителя початкової школи та реалізації ним особистісно орієнтованої моделі взаємодії з учнями у формуванні правової компетентності учнів. Зміст і форми правознавчої роботи диференціюються залежно від рівня професійної компетентності педагогів, досвіду професійної підготовки фахівців за певними спеціальностями, особистих інтересів, потреб, мотивів діяльності викладачів, віку конкретного педагогічного працівника та стажу його викладацької роботи в навчальному закладі, рівня психологічної готовності до формування правової компетентності учнів тощо. Готовність майбутнього вчителя до формування правової компетентності учнів розглядаємо як достатній рівень сформованості професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи та виокремлюємо низку компонентів готовності (мотиваційний, знаннєвий, діяльнісний та особистісний). Виявлено особливості розвитку професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи. Реалізація концепції передбачає, що підготовка майбутніх учителів до формування правової компетентності учнів здійснюється за таких умов: формування готовності майбутніх учителів до формування правової компетентності учнів за компонентами; оновлення змісту професійних знань щодо сутності організації правознавчої діяльності; розробка інноваційних методів і форм організації студентів для усвідомлення важливості формування правової компетентності учнів; використання здобутих знань, набутих умінь і навичок у навчанні в процесі педагогічної практики та майбутньої професійної діяльності. | ua |
dc.description.abstract | The article presents the author’s concept of the pedagogical and legal competence of a future elementary school teacher. It is determined that legal training at higher education establishments is based on teaching the course of «Law Science» and «Fundamentals of the Constitutional Law of Ukraine» or the integrated course, being sometimes supplemented with the chapter «Rights of children in the global context». Such approach does not provide the appropriate level of knowledge for future elementary school teachers to develop legal competence of elementary school students. The research substantiates the concept of the pedagogical and legal competence of a future elementary school teacher as an integrated personal formation, being characterized by the synthesis of knowledge and skills, which are necessary for successful pedagogical and legal activity, and the teacher’s competence to use professional knowledge and skills to solve standard and specific pedagogical and legal problems and tasks. Conceptually, development of professional pedagogical and legal competence of an elementary school teacher is interpreted as a focused activity of higher education establishments on supply of psychological and pedagogical, as well as legal training of an elementary school teacher and implementation of the learner-centered model of interaction with students in formation of their legal competence. The essence and forms of legal work are differentiated depending on the level of teachers’ professional competence; experience of professional skills of the specialists by defined specialties; personal interests, needs, motifs of teachers’ work; age of each pedagogical worker and his/her pedagogical work experience at the educational establishment; level of psychological maturity to develop legal competence of students, etc. Proficiency of a future teacher to develop legal competence of students is considered as a sufficient level of professional pedagogical and legal competence of an elementary school teacher. Therefore, a set of components, characterizing the proficiency (motivation, knowledge, activity and personality) are specified in the research. The work identifies peculiarities of development of professional pedagogical and legal competence of an elementary school teacher. The concept suggests that training of the future teachers to be able to develop legal competence of their students is implemented under the following conditions, particularly formation of the proficiency of future teachers to develop legal competence of students by the components; upgrading of the content of professional knowledge on the essence of organization of the legal activity; development of innovative methods and forms, aimed for the students to understand the importance of legal competence; use of the gained knowledge and mastered skills in the process of pedagogical practice and future professional activity. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | концепція | ua |
dc.subject | розвиток | ua |
dc.subject | професійна компетентність | ua |
dc.subject | педагогічно-правова компетентність | ua |
dc.subject | майбутній учитель | ua |
dc.subject | початкова школа | ua |
dc.subject | молодші школярі | ua |
dc.subject | concept | ua |
dc.subject | development | ua |
dc.subject | professional competence | ua |
dc.subject | pedagogical and legal competence | ua |
dc.subject | future teacher | ua |
dc.subject | elementary school | ua |
dc.subject | elementary school students | ua |
dc.subject.classification | 378:373.3.011.3-051:[34:005.336.2] | ua |
dc.title | Концепція розвитку професійної педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи | ua |
dc.title.alternative | Concept of development of professional pedagogical and legal competence of a future elementary school teacher | ua |
dc.type | Article | ua |