Стаття присвячена проблемі формування професійної готовності майбутніх учителів фізичної культури до формування патріотичних цінностей учнівської молоді. Основна увага зосереджується на аналізі вітчизняних та зарубіжних вчених у контексті визначення сутності, змісту та структурних компонентів професійної готовності майбутніх учителів фізичної культури до формування патріотичних цінностей учнівської молоді. Наводиться авторське визначення поняття «патріотичні цінності учнівської молоді». Запропоновано авторське визначення поняття «професійна готовність майбутніх учителів фізичної культури до формування патріотичних цінностей учнівської молоді» як стійкої особистісної якості, що характеризується наявністю відповідних теоретичних знань та практичних умінь (гностичні, проективні, конструктивні, організаційні, комунікативні), а також наявністю в студентів стійкої мотивації до формування патріотичних цінностей учнівської молоді у процесі фізичної культури, високого ступеню психологічної стійкості, переконаність у потребі професійного самовдосконалення та самореалізації. Схарактеризовано структуру професійної готовності майбутніх учителів фізичної культури до формування патріотичних цінностей учнівської молоді через сукупність відповідних компонентів – мотиваційно-вольовий, когнітивний, процесуальний. Зазначається, що мотиваційно-вольовий компонент професійної готовності характеризується сформованістю в майбутніх учителів фізичної культури високого рівня патріотизму, глибоким усвідомленням значущості формування патріотичних цінностей учнівської молоді на засадах сучасних методологічних, концептуальних та методико-практичних розробок, в основі яких важливим аспектом виступає протидія країні агресору (а саме всіх проявів гібридної війни, розв’язаної РФ проти України); когнітивний компонент передбачає наявність у майбутніх учителів фізичної культури сукупності знань, зокрема щодо мети, завдань, принципів, змісту та особливостей формування патріотичних цінностей учнівської молоді тощо; процесуальний компонент характеризується наявністю в майбутніх учителів фізичної культури комплексу практичних умінь щодо максимального використання можливостей фізичної культури з формування патріотичних цінностей учнівської молоді.
The article is devoted to the problem of formation of professional readiness of future teachers of physical culture to formation of patriotic values of student's youth. The main attention focus on the analysis of domestic and foreign scientists in the context of determining the nature, content and structural components of professional readiness of future physical education teachers to formation patriotic values of student youth. The author’s definition of the concept «patriotic values of student youth» is given. The author's definition of the concept «professional readiness of future physical education teachers for the formation of patriotic values of student youth» as a stable personal quality, characterized by the presence of relevant theoretical knowledge and practical skills (gnostic, projective, constructive, organizational, communicative), and also the presence of students' strong motivation to form patriotic values of student youth in the process of physical culture, high degree of psychological stability, conviction in the need for professional self-improvement and self-realization is proposed. The structure of professional readiness of future physical education teachers for the formation of patriotic values of student youth through a set of relevant components – motivational-volitional, cognitive, procedural is characterized. It is noted that: motivational and volitional component of professional readiness is characterized by the formation of future teachers of physical culture of a high level of patriotism, deep awareness of the importance of forming patriotic values of student youth on the basis of modern methodological, conceptual and methodological and practical developments, based on which an important aspect is the opposition to the aggressor country (namely, all manifestations of the hybrid war unleashed by the Russian Federation against Ukraine); the cognitive component presupposes that future physical education teachers have a set of knowledge, in particular about the purpose, tasks, principles, content and features of the formation of patriotic values of student youth, etc.; procedural component is characterized by the presence of future teachers of physical culture a set of practical skills on the maximum use of physical culture opportunities for the formation of patriotic values of student youth.