ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Месарош, Л. В. | |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T13:26:18Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T13:26:18Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Месарош Л. В. Визначення ролі телових явищ у розвитку логічного мислення і творчих здібностей учнів через розв’язування та аналіз типових задач / Л. В. Месарош // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 77. – С. 147-150. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.32 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33336 | |
dc.description.abstract | У роботі висвітлено можливості реалізації принципів науковості, доступності для школярів, активізацію пізнавальної діяльності, формування освітніх й виховних цілей на уроках фізики. Наводяться задачі з розділу «Телові явища», які сприяють засвоєнню знань, розвитку логічного мислення і творчих здібностей учнів. Метою статті є створення оптимальних умов для зацікавленості учнів до фізики, сприяння формуванню базових фізичних знань про теплові явища, з’ясування їх необхідності для кращого пізнання навколишнього світу, практична перевірка процесу формування уявлень учнів про теплові явища, рівня готовності до сприйняття задач такого типу, простеження формування логічного мислення учнів при розв’язуванні задач із теми та пошук шляхів їх удосконалення. Нині в умовах дистанційного та змішаного навчання на уроці фізики активно впроваджують інноваційні методи навчання. Комп’ютерні симуляції є дуже перспективним напрямом у навчанні фізики, особливо у процесі вивчення основ термодинаміки та молекулярної фізики, які дають змогу познайомити учнів з основними положеннями молекулярно-кінетичної теорії будови речовини, способами зміни внутрішньої енергії тіла, природою теплових явищ. Потрібно враховувати, що фізика – наука експериментальна, особливу увагу треба приділяти питанню візуалізації. Анімації, аудіота відеоматеріали дають змогу показати явища мега-, макроі мікросвіту, які учитель не зміг би зробити за допомогою традиційних підходів, а також вони легко використовувані в процесі дистанційного навчання. Деякі лабораторні роботи з розділу теплових явищ за допомогою батьків та залучення мінімальних коштів можна провести вдома, вони покращують експериментальні вміння i дослідницькі навички, сприяють кращому розуміння предмета, позитивно впливають на розвиток творчих здібностей учнів. У цій роботі використані теоретичні (системний і порівняльний аналіз літератури, робочих програм, педагогічного процесу з проблеми дослідження, узагальнення та систематизація науково-теоретичних положень із метою отримання цілісної картини про сучасний стан досліджень та можливостей вдосконалення підходів учнів до задач із розділу «Телові явища») та емпіричні методи дослідження (діагностичні та обсерваційні для оцінки рівня сприймання учнями матеріалу). | ua |
dc.description.abstract | The paper shows the possibilities of realization of the principles of scientificity, accessibility for pupils, activation of cognitive activity, formation of educational and upbringing goals in physics lessons. The tasks from the section «Thermal phenomena» are given, which promote the acquisition of knowledge, promote the development of logical thinking and creative abilities of pupils. The aim of the article is to create optimal conditions for pupils interest in physics, to promote the formation of basic physical knowledge about thermal phenomena, to show their need for better knowledge of the world around us. Practically check the process of forming pupils ideas about thermal phenomena, the level of readiness to perceive problems of this type, to trace the formation of logical thinking of pupils in solving problems on the topic, and look for ways to improve them. Today, in terms of distance and hybrid learning, in the physics lesson, actively implementing innovative teaching methods. Computer simulations are a very promising area in the teaching of physics, especially in the study of the basics of thermodynamics and molecular physics, which allow students to learn the basics of molecular kinetic theory of matter, ways to change the internal energy of the body, the nature of thermal phenomena. It should be borne in mind that physics is an experimental science and special attention should be paid to the issue of visualization. Animations, audio and video allow us to show the phenomena of the mega-, macro-and microworld, which the teacher would not be able to do with traditional approaches, and they are easily used in distance learning. Some laboratory work on the field of thermal phenomena with the help of parents and the involvement of minimal funds can be carried out at home, they improve experimental skills and research skills, promote a better understanding of the subject, have a positive effect on pupils creativity. The methods used: theoretical (systematic and comparative analysis of scientific literature, of programmes descriptives, of pedagogical process on the problem of research, generalisation and systematisation of scientific and theoretical positions in order to obtain a coherent picture of the current state of the research and possibilities of improving the pupils approaches to problems in chapter about Thermal phenomena) and empirical (diagnostic and observational to assess pupils’ perceptions of material). | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | фізика | ua |
dc.subject | теплові явища | ua |
dc.subject | закони фізики | ua |
dc.subject | розв’язування задач | ua |
dc.subject | творчі здібності | ua |
dc.subject | логічне мислення | ua |
dc.subject | систематизація | ua |
dc.subject | порівняння | ua |
dc.subject | освіта | ua |
dc.subject | physics | ua |
dc.subject | thermal phenomena | ua |
dc.subject | laws of physics | ua |
dc.subject | task solving | ua |
dc.subject | physical phenomena | ua |
dc.subject | creative abilities | ua |
dc.subject | logical thinking | ua |
dc.subject | systematization | ua |
dc.subject | comparison | ua |
dc.subject | education | ua |
dc.subject.classification | 378.016:519.21 | ua |
dc.title | Визначення ролі телових явищ у розвитку логічного мислення і творчих здібностей учнів через розв’язування та аналіз типових задач | ua |
dc.title.alternative | Determination of the role of thermal phenomena in the development of logical intelligence and creative characteristics of pupils by solution and analysis of typical tasks | ua |
dc.type | Article | ua |