ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Мацейків, Т. І. | |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T13:21:58Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T13:21:58Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Мацейків Т. І. Етнокультурний складник курсу історії України як засіб формування громадянської компетентності старшокласників / Т. І. Мацейків // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 77. – С. 142-146. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.31 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33335 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена проблемі реалізації етнокультурного змісту та методичного забезпечення вивчення тем культури на уроках історії України. Визначено теоретико-методичні засади реалізації етнокультурного складника у процесі формування громадянської компетентності учнів старшої школи; розкрито освітньо-виховний потенціал етнокультурного змісту шкільного курсу історії України в 10–11 класах. Автор зазначає, що результатом впровадження національних цінностей в історичну освіту є громадянська компетентність. Це реалізується в пізнанні духовної та матеріальної культури української нації, у вмінні використовувати культурологічні знання в повсякденному житті. Викладаючи культурологічні теми на уроках історії України, важливо охарактеризувати феномен української культури, історію її розвитку, місце у світовій системі культури, оцінити культурні досягнення на основі знання історичного контексту їх створення, вміти вести діалог культур, вміти висловлювати та обґрунтовувати ціннісне ставлення до історичного минулого. Впровадження етнологічного та компетентнісного підходів як методологічної основи відбору та структурування змісту шкільної історичної освіти дало змогу обґрунтувати зміст, обсяг та структуру ектокультурної складової частини освітнього курсу. Зокрема, етнокультурний зміст історії України в 10–11 класах – це система знань про етнота національний поступ українського народу у ХХ столітті, на цій основі здобуваються знання про основні закони та розвиток специфічних особливостей культури під час їхнього історичного прогресу. Тобто в процесі вивчення української історії учні старшої школи, на думку автора, мають засвоїти такі поняття, як українська державність, етнічна політика, етнокультурні особливості, українське відродження, українізація тощо. Розроблена автором методична концепція побудови навчального змісту на етнокультурних засадах є важливим засобом формування громадянської компетентності старшокласників в сучасних умовах. | ua |
dc.description.abstract | The article is devoted to the problem of realization of ethnocultural content and methodical support of studying of themes of culture at lessons of history of Ukraine. Theoretical and methodological principles of realization of the culturological component in the process of teaching history are determined; the potential of the culturological content of the course of history of Ukraine for the formation of civic competence of high school students is revealed. The result of the introduction of national values in historical education is civic competence. It is realized in the knowledge of the spiritual and material culture of the Ukrainian nation, in the ability to use culturological knowledge in everyday life. When teaching culturological topics in Ukrainian history lessons, it is important to characterize the phenomenon of Ukrainian culture, the history of its development, place in the world culture system, evaluate cultural achievements based on knowledge of the historical context of their creation, be able to dialogue cultures, be able to express and justify relating to the value attitude to the historical past. The implementation of ethnological and competence approaches as a methodological basis for the selection and structuring of the content of school historical education allowed to substantiate the content, volume and structure of the ectocultural component of the educational course. In particular, the ethnocultural content of the history of Ukraine in grades 10–11 is a system of knowledge about the ethnoand nation-genesis of the Ukrainian people in the twentieth century, on this basis the acquisition of knowledge about the basic laws and development of specific features of culture during their historical progress. That is, in the course of Ukrainian history, students must learn the following concepts: Ukrainian statehood, ethnic policy, ethnocultural features, Ukrainian revival, Ukrainization, and so on. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | історія України | ua |
dc.subject | етнокультурологічний зміст | ua |
dc.subject | громадянська компетентність | ua |
dc.subject | history of Ukraine | ua |
dc.subject | civic competence | ua |
dc.subject | ethnocultural component | ua |
dc.subject.classification | 37.017(477)«195/299» | ua |
dc.title | Етнокультурний складник курсу історії України як засіб формування громадянської компетентності старшокласників | ua |
dc.title.alternative | Ethnocultural component of the history of Ukraine as a means of forming civic competence of high school students | ua |
dc.type | Article | ua |