У статті проаналізовано особливості організації педагогічного супроводу зростання особистісно-професійної відповідальності майбутнього вчителя в освітньому середовищі ЗВО. Визначено, що педагогічний супровід має бути комплексним, інтегрувати психолого-педагогічні наукові здобутки. Під педагогічним супроводом розуміється цілісна методично та системно організована педагогом діяльність студента, в процесі якої створюються психолого-педагогічні умови успішного навчання, виховання та розвитку кожного студента в освітньому середовищі ЗВО, прийняття суб’єктом розвитку оптимальних рішень у різних ситуаціях життєвого вибору. Цей метод ґрунтується на взаємодії того, хто супроводжує, і того, кого супроводжують. Особливо важливим педагогічний супровід виявляється у процесі професійного становлення майбутніх педагогів, у контексті зростання особистісно-професійної відповідальності майбутнього вчителя в освітньому середовищі ЗВО. З’ясовано, що відповідальність як інтегральна властивість особистості реалізується у відповідній поведінці із залученням багатьох факторів, якостей та рис особистості. Відповідальність вчителя ми розглядаємо як професійно значущу якість, що пов’язана з усвідомленим виконанням сукупності об’єктивно необхідних вимог, які висуваються до нього вибраною професією. Вважаємо, що особистісно-професійна відповідальність – це якість особистості, що сформувалася на особистісній основі, мотивована потребою вдосконалювати результати своєї професійної діяльності з метою самоактуалізації. Вона, передусім, пов’язана з готовністю особистості усвідомлено виконувати вимоги відповідно до професійних та соціальних норм, а також відповідати за свої дії перед самим собою, іншими людьми, колективом, суспільством. У процесі фахової підготовки формуються професійно важливі якості фахівця, що визначають його придатність, компетентність і готовність до виконання професійного обов’язку. Інтегративною складовою частиною професійної готовності майбутніх учителів початкової школи є сформована особистісно-професійна відповідальність.
The article analyzes the features of the organization of pedagogical support for the growth of personal and professional responsibility of the future teacher in the educational environment of the university. It is determined that pedagogical support should be comprehensive, integrate psychological and pedagogical scientific achievements. Pedagogical support means a holistic methodologically and systematically organized by the teacher student activities, in the process of which psychological and pedagogical conditions for successful learning, education and development of each student in the educational environment of the university are created; making the subject of development of optimal decisions in different situations of life choice. This method is based on the interaction of the escort and the escort. Pedagogical support is especially important in the process of professional development of future teachers, in the context of the growth of personal and professional responsibility of the future teacher in the educational environment of the university. It was found that responsibility as an integral property of the individual is realized in the appropriate behavior with the involvement of many factors, qualities and personality traits. We consider the responsibility of a teacher as a professionally significant quality, which is associated with the conscious fulfilment of a set of objectively necessary requirements that are put forward to him by the chosen profession. We believe that personal and professional responsibility is a quality of personality formed on a personal basis, motivated by the need to improve the results of their professional activities in order to self-actualize. It is primarily related to the willingness of the individual to consciously comply with the requirements of professional and social norms, as well as to be responsible for their actions to themselves, other people, the team, society. In the process of professional training, professionally important qualities of a specialist are formed, which determine his suitability, competence and readiness to perform professional duties. An integral component of the professional readiness of future primary school teachers is the formed personal and professional responsibility.