У статті автор визначає педагогічні умови онлайн-навчання дорослих, які необхідно враховувати майбутньому магістру освіти для набуття нових компетентностей викладання в онлайн-режимі. Автор доводить, що проблема андрагогічної підготовки майбутніх магістрів освіти до навчання дорослих в онлайн-режимі є однією з важливих цілей в умовах соціального дистанціювання під час пандемії Covid-19. Авторка зазначає, що особливий інтерес становить набуття цифрових компетентностей онлайн-навчання дорослих у синхронному режимі, коли взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання відбувається за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції. У процесі андрагогічної підготовки майбутніх магістрів освіти пропонується включити у зміст вивчення дисципліни «Андрагогіка» модуль «Онлайн-сервіси для організації інтерактивного навчання дорослих», що дасть змогу сформувати в майбутніх магістрів освіти навички використання цифрових технологій організації навчання в онлайн-режимі. Практичний досвід проведення занять у режимі онлайн дав змогу автору визначити педагогічні умови успішного онлайн-навчання дорослих, а саме: 1) педагогічна майстерність онлайн-тренера (організація групових дискусій з учасниками; розуміння потреб дорослих учнів; навички роботи в режимі багатозадачності; уміння надихати і мотивувати учасників та навіювати впевненість; організація живого спілкування; стресостійкість); 2) методична компетентність (підбор універсальних завдань, які можуть виконати дорослі учні, співвіднесення мети завдання з можливостями онлайн-платформ, володіння технологією управління онлайн-навчанням, виконання завдання на рівні «створення», організація обговорення робіт учасників та обмін думками, розробка програми та інструктивних методичних матеріалів до виконання завдань); 3) технічні навички роботи із цифровими ресурсами (грамотність в області інформації і даних, комунікація і взаємодія за допомогою цифрових технологій, створення цифрового контенту, безпека – захист пристроїв та персональних даних, вирішення технічних проблем у процесі використання пристроїв).
In the article, the author identifies the pedagogical conditions of online adult learning, which must be considered by the future master of education to acquire new competencies of teaching online. The author proves that one of the important goals in the context of social distancing during the Covid-19 pandemic is the andragogical background problem of future education master’s in adult education online. The author notes that significant interest is present an acquisition of digital competencies in conditions of online synchronized adult learning. In other world, when the interaction between subjects of distance learning takes place through audio-video conferencing. In the process of andragogical background of future masters of education it is proposed to include in the content of the discipline «Andragogy» module «Online services for interactive adult learning», which will develop future masters in education skills with using digital technologies to organize online learning. The practical experience of conducting online classes allowed the author to determine the pedagogical conditions for successful online learning of adults, namely: 1) pedagogical skills of online coach (organization of group discussions with participants; understanding the needs of adult students; multitasking skills; ability to inspire and motivate participants and inspire confidence; organization of live communication; stress resistance); 2) methodological competence (selection of universal tasks that can be performed by adult students, correlation of the task purpose with the online platforms capabilities, mastery of online learning management technology, task implementation at the level of «creation», organization of discussion and exchange of ideas, program development and instructive methodical materials to perform tasks); 3) technical skills of working with digital resources (literacy in the field of information and data, communication and interaction with digital technologies, creation digital content, devices and personal data security, protection, solving technical problems when using devices).