У статті розкриваються актуальні питання підготовки майбутніх учителів основ здоров’я до позакласної роботи в контексті формування культури здоров’я підлітків. Схарактеризовано значущість педагогічних умов підготовки майбутніх учителів основ здоров’я до позакласної роботи з учнями основної школи (розвиток у студентів стійкої мотивації до формування культури здоров’я підлітків у процесі оздоровчої позакласної роботи; вдосконалення змісту професійно зорієнтованих дисциплін та практики за фахом з урахуванням мети, напрямів, форм, методів та особливостей оздоровчої позакласної роботи, спрямованої на духовний, соціальний, психічний і фізичний розвиток школярів основної школи; упровадження в процес професійної підготовки інтерактивних форм і методів навчання, що сприяють підвищенню рівня професійної готовності студентів до реалізації оздоровчої роботи з учнями в процесі позакласної роботи). Розкрито можливості вдосконалення змісту професійної підготовки майбутніх учителів основ здоров’я в контексті озброєння студентів необхідними знаннями щодо формування культури здоров’я підлітків у процесі позакласної роботи з основ здоров’я. Наголошується на значущості застосування в процесі викладання фахових дисциплін інтерактивних форм та методів навчання, зокрема: лекція-бесіда, лекція-діалог, дискусія, проблемна лекція, лекція прес-конференція, лекція із заздалегідь запланованими помилками, аналіз конкретної ситуації, метод кейсу, мозкова атака, ділова гра та інші. Зазначається, що самостійна робота студентів має передбачати дослідницьку та творчу спрямованість. Наголошується на значущості вдосконалення змісту педагогічної практики шляхом розробки додаткових завдань спрямованих на вироблення в майбутніх учителів необхідного практичного досвіду з розроблення, організації і проведення позакласних заходів, організації і проведення лекцій-бесід із батьками в контексті виконання учнями індивідуальної оздоровчої системи в домашніх умовах, здійснення дослідження стану духовного, психічного, соціального і фізичного аспектів здоров’я підлітків у позакласний час тощо.
The article reveals topical issues of preparing future teachers of the basics of health for extracurricular activities in the context of forming a culture of adolescent health. The significance of pedagogical conditions of preparation of future teachers of basics of health for extracurricular work with pupils of elementary school is characterized; development of students’ stable motivation to form a culture of adolescent health in the process of extracurricular health work; improving the content of professionally oriented disciplines and practice in the specialty, taking into account the purpose, directions, forms, methods and features of extracurricular health work, aimed at the spiritual, social, mental and physical development of primary school students; introduction into the process of professional training of interactive forms and methods of teaching that help increase the level of professional readiness of students to implement health work with students in the process of extracurricular activities. Possibilities of improving the content of professional training of future teachers of basics of health are opened in the context of equipping students with the necessary knowledge on the formation of a culture of adolescent health in extracurricular activities on the basics of health. Emphasis is placed on the importance of using interactive forms and methods of teaching in the teaching of professional disciplines, in particular: lecture-conversation, lecture-dialogue, discussion, problem lecture, lecture press conference, lecture with pre-planned mistakes, analysis of a specific situation, case method, brainstorming, business game and others. It is noted that the independent work of students should include research and creative orientation. Emphasis is placed on the importance of improving the content of pedagogical practice by developing additional tasks aimed at developing future teachers the necessary practical experience in developing, organization and holding of extracurricular activities; organizing and conducting lectures-conversations with parents in the context of students' implementation of an individual health system at home; research on the spiritual, mental, social and physical aspects of adolescent health in extracurricular activities, etc.