У статті акцентовано увагу на актуальній потребі формування готовності майбутніх учителів ІМ до роботи з обдарованими дітьми як спеціально організованої професійної діяльності. Зокрема, наголошено, що, незважаючи на науковий доробок, присвячений питанням професійної підготовки майбутніх учителів ІМ, існує потреба дослідження шляхів оновлення змісту навчання та технологій навчання студентів у ЗВО. Сформульовано дефініцію поняття «готовність майбутнього вчителя іноземної мови до роботи з обдарованими дітьми», яка визначається автором як стан сформованої компетентності фахівця, що інтегровано відтворює рівень морально-психологічної, теоретичної і практичної готовності та наявності особистісних професійних якостей, необхідних для ефективної роботи з обдарованими учнями. Визначено ключові принципи професійної підготовки майбутніх учителів ІМ, а саме принцип цільової спрямованості, системності, науковості, взаємодії навчального процесу та позааудиторної діяльності, практичної спрямованості, особистісно-орієнтованого підходу. На основі проведеного аналізу психолого-педагогічної літератури та власного досвіду викладання виокремлено такі педагогічні умови підготовки майбутніх учителів ІМ до роботи з обдарованими учнями, як збагачення навчального змісту психолого-педагогічних дисциплін інформацією щодо сутності, змісту, структури обдарованості та технологій роботи з обдарованими учнями у професійній діяльності майбутнього вчителя; посилення практичної спрямованості навчального процесу та створення професійно зорієнтованого мотиваційного середовища; забезпечення інтегративного підходу до процесу підготовки майбутніх учителів ІМ, у якому взаємодіють певні форми та методи аудиторної й позааудиторної навчально-виховної діяльності.
The article focuses on the urgent need to form the readiness of future foreign language teachers to work with gifted children as a specially organized professional activity. In particular, it was emphasized that, despite the scientific achievements on the issues of professional training of future foreign language teachers, there is a need to study ways to update the content of education and learning technologies of students in higher educational establishments. The definition of the concept «readiness of the future teacher of a foreign language to work with gifted children» is defined as a state of the formed competence of the expert. It reproduces the level of moral and psychological, theoretical and practical readiness and the presence of personal professional qualities necessary for effective work with gifted pupils. Such key principles of professional training of future teachers as the principle of purposefulness, systematization, scientific approach, interaction of educational process and extracurricular activities, practical orientation, personality-oriented approach are identified. Based on the analysis of psychological and pedagogical literature and personal teaching experience, the following pedagogical conditions for preparing future foreign language teachers to work with gifted students have been defined: enriching the educational content of psychological and pedagogical disciplines with information on the nature, content, structure of giftedness and technology of working with gifted students in professional activities; strengthening of the practical orientation of the educational process, creating a professionally oriented motivational environment; providing an integrative approach to the process of future foreign language teachers’ preparation.