У статті розкриваються біполярні позиції виховних впливів ЗМІ та релігії в питаннях виховання учнівської молоді зарубіжних країн, зокрема статевого виховання. Зокрема, аналізується вплив преси, телебачення, кіно, спеціально підготовлених комп’ютерних програм, мережі Інтернет. Встановлено, що завдяки ЗМІ широкі верстви населення мають змогу ознайомитися із сучасними проблемами статей, політикою урядів своїх країн щодо сексуальної освіти молоді, заходами світової громадськості щодо розв’язання проблем, пов’язаних із статтю, поширенням ВІЛ/СНІДу та захворювань, що передаються статевим шляхом. З’ясовано, що молодь країн Балтії в супроводі ЗМІ споглядають виставлені сексуальні образи тіла, без надійних інструкцій про те, як безпечно поводитися з їхньою сексуальністю й тілом, й приречені на ризиковану сексуальну поведінку. У Скандинавії ЗМІ є джерелом підтримки та інформації з питань сексу та іншого; в інших країнах (Велика Британія, Франція, Італія) питання сексу подаються з відтінком сенсації, що здійснює негативний вплив на сексуальну освіту молоді. З позиції церкви мета статевого виховання передбачає статевий розвиток через ідентифікацію її зі статтю та здатність зрілої індивідуальності до налагодження тільки емоційних зв’язків з іншою особою, відповідною для їхнього спільного блага, враховуючи зачаття дитини. У Польщі, Італії позиція церкви має значний вплив на розроблення шкільних програм із підготовки молоді до дорослого життя й відповідального батьківства, надаючи перевагу католицькій позиції (заборона сексу, контрацепції, концепція сім’ї як найважливішої суспільної одиниці, недопущення розлучень, засудження гомосексуалізму, схвалення традиційних статевих ролей).
The article reveals the bipolar positions of the educational influences of the media and religion on the issues of sexual education of students of foreign countries. In particular, the impact of the press, television, cinema, specially prepared computer programs, the Internet is analyzed. It has been established that, through the media, the general public is able to get acquainted with the contemporary issues of the sexes, the policies of the governments of their countries on the sexual education of young people, the world community's response to gender issues, the spread of HIV/AIDS and sexually transmitted diseases. It has been found that Baltic youth, accompanied by the media, view exposed sexual images of the body without reliable instructions on how to safely treat their sexuality and body and are doomed to risky sexual behavior. In Scandinavia, the media is a source of support and information on sex issues; in other countries (UK, France, Italy) sex issues are tinged with a sensation that has a negative impact on the sexual education of young people. From the church’s point of view, the purpose of sexual education involves sexual development through identification with gender and the ability of a mature individual to establish exclusively emotional relationships with another person appropriate for their common good, taking into account the conception of the child. In Poland, Italy the position of the church has a significant influence on the development of school programs for preparing young people for adulthood and responsible parenthood, favoring the Catholic position (prohibition of sex, contraception, conception of the family as the most important social unit, prevention of divorce, condemnation of homosexuality, approval traditional gender roles).