Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Контекстний і технологійний підходи у формуванні професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців судноводіння

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бондаренко, Є. В.
dc.date.accessioned 2021-03-02T13:43:05Z
dc.date.available 2021-03-02T13:43:05Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Бондаренко Є. В. Контекстний і технологійний підходи у формуванні професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців судноводіння / Є. В. Бондаренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 77. – С. 23-27. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.05 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33297
dc.description.abstract Нині мовленнєва компетентність пронизує пріоритетні вимоги щодо формування професіоналізму майбутніх фахівців в університетах розвинутих країн світу. Мовленнєва компетентність є системо-утворювальним компонентом і у структурі професійно-значущих компетентностей майбутніх спеціалістів будь-якого фаху. Професійно-мовленнєва компетентність майбутнього фахівця морського профілю має відповідати документам національного та міжнародного рівня, а саме «Міжнародній конвенції про підготовку та сертифікацію моряків і несення вахти STCW95», «Міжнародному кодексу з управління безпекою», «Конвенції про працю в морському судноплавстві». Відповідно до вимог щодо професійної діяльності судноводія, наведених у цих документах, є доцільним формувати зазначену компетентність курсантів з огляду на необхідність поетапного надання інформації лінгвістичного, соціолінгвістичного, фахового характеру, послідовного розширення досвіду мовленнєвої діяльності в її основних видах, оволодіння вміннями співпрацювати з іншими у команді та бути комунікабельним фахівцем, приймати відповідальні рішення та передавати їх підлеглим. Саме компетентнісний підхід, який передбачає формування в особистості системних знань, дієвих умінь, широкого досвіду діяльності, дозволяє забезпечити високий рівень підготовки судноводіїв. У статті розглядаються контекстний і технологічний підходи в формуванні професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх судноводіїв. Контекстний підхід орієнтує курсантів на формування професійно важливих знань контекстного характеру, фахово орієнтованих умінь, прагнення до підвищення ефективності своєї праці, встановлення ділових стосунків у трудовому колективі, технологічний – забезпечує чітку систематизацію дій викладача та студентів, розробку рівнів і етапів засвоєння науково-теоретичного матеріалу, виокремлення загальних і конкретних цілей. На базі зазначених підходів було розроблено модель формування професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх судноводіїв, яка містила цільовий, теоретичний, змістово-структурний, функціональний, організаційний, діагностично-результативний блоки. ua
dc.description.abstract Today, speech competence spreads the priority requirements according to the formation qualification of the future specialists at the universities in the development countries. Speech competence is a system-forming component in the structure of professional significant competencies of future specialists of any specialty. The professional and speech competence of future specialist of the maritime field should comply with national and international documents, namely «The International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers STCW95», «The International Safety Management Code» and «The Maritime Labor Convention». In accordance with the requirements for the professional activity of the navigator are presented in the above mentioned documents and it is advisable to form the specified competence of cadets based on the necessity by progressive stages to provide information of linguistic, sociolinguistic, professional nature, consequential extension of skills of speech activity in its main types, as have an ability to work with others in the crew and be a communicative specialist, make a responsible decisions and message them on to subordinates. It is the competence approach, which involves the formation of individual systematical knowledge, effective skills and extensive experience allows providing a high level of training navigators. The article considers contextual and technological approaches in the formation of professional speech competence of future navigators. The contextual approach focuses cadets on the formation of professionally important knowledge of a contextual unit, professionally oriented skills, the formation of the desire to improve the efficiency of their work and the establishment of business relations between the employees. Technological approach provides clear systematization activities between teachers and cadets, the development of levels and stages of assimilation of scientific and theoretical material and the separation of general and specific aims. Based on these approaches, a model of formation of professional speech competence of future navigators was developed, which contained target, theoretical, semantic-structural, functional, organizational and diagnostic-effective blocks. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject професійна діяльність ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject мовленнєва компетентність ua
dc.subject професійно-мовленнєва компетентність ua
dc.subject контекстний підхід ua
dc.subject технологічний підхід ua
dc.subject майбутній судноводій ua
dc.subject майбутній фахівець ua
dc.subject professional activity ua
dc.subject professional training ua
dc.subject speech competence ua
dc.subject professional-speech competence ua
dc.subject contextual approach ua
dc.subject technological approach ua
dc.subject future navigator ua
dc.subject future specialist ua
dc.subject.classification 378.147:802.656.6.61 ua
dc.title Контекстний і технологійний підходи у формуванні професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців судноводіння ua
dc.title.alternative Contextual and technological approaches in the formation of the professional and speech competence of future navigators ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу