ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Башкір, О. І. | |
dc.contributor.author | Ільченко, А. Р. | |
dc.date.accessioned | 2021-03-02T13:36:20Z | |
dc.date.available | 2021-03-02T13:36:20Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Башкір О. І. Пізнавальний інтерес як умова оволодіння лексичною компетентністю англійської мови / О. І. Башкір, А. Р. Ільченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 77. – С. 19-22. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.04 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33296 | |
dc.description.abstract | У статті розкрито сутність пізнавального інтересу як умови оволодіння лексичною компетентністю англійської мови учнями закладів загальної середньої освіти. У результаті аналізу та синтезу науково-методичних праць сформульовано основні теоретичні засади феномену пізнавального інтересу, визначено його об’єкт, умови продуктивного розвитку та шляхи динамічного формування в межах навчального процесу, побудованого відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа». Виділено етапи розвитку пізнавального інтересу до оволодіння лексичними одиницями англійської мови: створення умов для його виникнення, формування позитивного ставлення до навчального предмета та діяльності, організація процесу його безпосереднього формування. Розглянуто низку продуктивних шляхів формування пізнавального інтересу до оволодіння англомовною лексичною компетентністю на кожному із етапів. Так, на етапі створення умов для виникнення пізнавального інтересу визначено доцільним використання прийому створення ситуації успіху в учнівському колективі заради встановлення сприятливого мікроклімату. Серед продуктивних шляхів на етапі формування позитивного ставлення до навчального предмету та відповідної діяльності виділено графічні візуальні засоби та нетрадиційні форми навчання. На етапі формування власне пізнавального інтересу до оволодіння лексичною компетентністю прийнятним є використання інтерактивних методів навчання, методів проєктів і проблемного навчання, «асоціативного куща», «мозкового штурму», прийому «привабливої мети» та впровадження ігрової й колективної діяльності у навчальний процес. У дослідженні з’ясовано, що формуванню лексичної компетентності англійської мови сприяє посильна складність навчального матеріалу та його диференційованість, а також організація колективної навчальної діяльності та самостійної роботи в рамках проблемного навчання. | ua |
dc.description.abstract | The article describes the nature of cognitive interest as a condition for acquiring lexical competence of the English language by middle-school learners. As a result of analysis and synthesis of scientific-methodological works, the theoretical framework of cognitive interest as a phenomenon is formulated, its object, conditions for productive development, and ways of dynamic building within learning process based on the requirements of the concept of The New Ukrainian School are defined. The stages of development of cognitive interest to acquiring English lexical units are identified, namely the creation of conditions for its emergence, the formation of a positive attitude to all the aspects of the subject and learning activities, the organization of the process of its direct building. A range of productive ways of building cognitive interest to acquiring English lexical competence are considered accordingly. At the stage of establishing the conditions for the emergence of cognitive interest, using the method of creating the situation of success among learners for the sake of favorable microclimate is defined as relevant. Among the productive ways on the stage of making learners adopt a positive attitude to the subject and the corresponding activities are highlighted graphic visual aids and non-formal methods of education. Implementation of interactive methods, project and problem-based learning methods, brainstorm, associations, the method of an attractive target as well as role-playing and collective activities in learning process is considered to be appropriate. Besides, the study has identified that appropriate difficulty of differentiated learning material and organization of collective activities within problem-based education largely contribute to building lexical competence of the English language. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | пізнавальний інтерес | ua |
dc.subject | лексична компетентність | ua |
dc.subject | мотивація | ua |
dc.subject | пізнавальна діяльність | ua |
dc.subject | школярі | ua |
dc.subject | англійська мова | ua |
dc.subject | cognitive interest | ua |
dc.subject | lexical competence | ua |
dc.subject | motivation | ua |
dc.subject | cognition | ua |
dc.subject | learners | ua |
dc.subject | the English language | ua |
dc.subject.classification | 372.881.111.1 | ua |
dc.title | Пізнавальний інтерес як умова оволодіння лексичною компетентністю англійської мови | ua |
dc.title.alternative | Cognitive interest as a condition for acquiring lexical competence in English | ua |
dc.type | Article | ua |