Перехід на 12-річну систему освіти зумовлений зростанням суми знань, які потрібно набути учням у рамках їхньої шкільної підготовки. Це вимагає перегляду ставлення до проведення регулярних спортивно - масових заходів. Збільшення розумового навантаження для повноцінного сприйняття навчального матеріалу може бути досягнуте за умови регулярних занять спортом, потяг до яких має бути сформований в учнів уже в початкових класах. Виважене поєднання фізичних вправ і розумової праці дає можливість посилити загальне навантаження в обох сферах діяльності. Успішність учнів у своєму оздоровленні щонайбільше залежить від рів ня концентрації їхньої уваги, яка досягається поєднанням на уроках навчального навантаження з легкими фізичними вправами, що сприяє активному відпочинку й поліпшенню загального рівня в сприйнятті навчального матеріалу. Таким чином, уміння вчителів початкових класів забезпечувати проведення учнями спортивно- масової роботи прямо й активно впливає на результативність навчання у початковій школі загалом. Спортивно-масова робота в початковій школі є важливою формою занять в системі фізичного виховання учнів.
Вона організовується і проводиться відповідно до загальної мети і завдань фізичного виховання, сприяє спрямованому розвиткові фізичних і психічних властивостей особистості молодших школярів. Як і уроки фізичної культури й організовані заняття фізичними вправами в режимі дня, спортивно-масова робота має свої специфічні завдання, отже, вона сповнена конкретним змістом, виконує важливі функції в системі фізичного виховання молодших школярів. За допомогою різних форм спортивно-масової роботи розв‟язуються завдання із задоволення потреб молодших школярів у регулярних заняттях і у виявленні свого фізичного потенціалу в змаганнях.
The transition to a 12-year education system is predetermined by the increase in the amount of knowledge that pupils need to acquire as part of their school preparation. This requires a review of the attitude towards holding regular sports events. An increase in the mental workload for the full perception of educational material can be achieved under the condition of regular sports, attraction to which should be formed among pupils already in elementary classes. A balanced combination of physical exercise and brainwork makes it possible to increase the common load in both areas of activity. The pupils‟ performance in their recovery depends as much as possible on the level of concentration of their attention, which is achieved by combining the learning load with light physical exercises during lessons, which contributes to active rest and improvement of the general level in the perception of educational material. Thus, the ability of primary school teachers to ensure that pupils conduct sports and mass work directly and actively affects the performance of the primary school as a whole. Sports and mass work in primary school is an important form of study in the system of physical education of pupils. It is organized and conducted in accordance with the general purpose and tasks of physical education, contributes to the development of the physical and mental personality of junior pupils. As physical education lessons and organized physical exercises in the day mode, sports and mass work has its own specific tasks, therefore, it is filled with specific content, performs important functions in the system of physical education of junior pupils. Tasks are unleashed on satisfying the needs of junior pupils in regular classes and in identifying their physical potential in competitions with the help of various forms of sports and mass work.