У статті розкрито сутність фізичної активності та процесів відновлення після COVID-19 в період надзвичайної ситуації. У більшості закладів вищої освіти (ЗВО) студенти не володіють необхідними для навчання і життя методами і навичками самоорганізації. Недостатня увага до тимчасової організації базових зміцнюючих і реабілітаційних фізичних вправ і рекомендацій після COVID-19 може завдати серйозної шкоди здоров'ю і негативно позначитися на навчальних досягненнях студента. У статті також враховуються деякі фізичні обмеження, які пов'язані з дистанційним навчанням; наведено поради щодо включення рухової активності у повсякденні заняття. Вирішення поставленого завдання потребує розроблення та впровадження нових шляхів успішної адаптації до змінених соціальних умов і нової діяльності. Фізично активний контингент з хорошим імунітетом рідше і легше переносить захворювання COVID-19. Це пояснюється тим, що імунна відповідь організму не дає поширитися вірусу, обмежуючи його локалізацію верхніми дихальними шляхами. Регулярна щоденна фізична активність і помірні навантаження (в домашніх умовах з урахуванням відсутності спеціального обладнання і обмеженого простору), спряють зміцненню імунітету, зниженню випадків інфекційно- запальних процесів і допоможуть зберегти спокій і захистити ваше здоров'я протягом цього часу.
Після одужання від коронавірусу багато людей можуть відчувати задишку або порушення голосу, пам'яті, функцій вживання їжі й інше, потребують обов'язкової комплексної реабілітації. Реабілітація передбачає багатогранний вплив на різних рівнях, тобто, це лікувальна фізична культура (ЛФК), дихальна гімнастика, масаж, нутрітивна підтримка, психотерапія, фізіотерапія, правильне харчування.
The article reveals the essence of physical activity and recovery processes after COVID-19 during an emergency. In most higher educational institutions (HEIs), students do not have the methods and skills of self-organization necessary for learning and life. Insufficient attention to the provisional organization of basic strengthening and rehabilitative exercise and post-COVID-19 advice can cause serious health damage and negatively affect student academic achievement. The article also addresses some of the physical limitations associated with distance learning and provides tips for incorporating physical activity into your daily activities. Solving this problem requires the development and implementation of new ways of successful adaptation to the changed social conditions and new activities. The physically active contingent with good immunity is more rarely and more easily tolerated by COVID-19 diseases. This is due to the fact that the body's immune response prevents the virus from spreading, limiting its localization by the upper respiratory tract. Regular daily physical activity and moderate exercise (at home, taking into account the lack of special equipment and limited space), lead to a strengthening of the immune system, with a decrease in the incidence of infectious and inflammatory processes, and will help to keep calm and protect your health during this time. After recovering from the coronavirus, many students may experience shortness of breath or impairment of voice, memory, eating functions, etc., in need of compulsory comprehensive rehabilitation. Rehabilitation involves a multifaceted effect at different levels, that is, it is physical therapy (exercise therapy), breathing exercises, massage, nutritional support, psychotherapy, physiotherapy, proper nutrition.