У статті представлені результати застосування засобів боротьби самбо на фізичне здоров’я студентської молоді під час навчання у закладі вищої освіти. Під час дослідження використовували наступні методи: аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; антропометрія та фізіометрія; педагогічний експеримент та методи обробки статистичних даних. Результати дослідження індексів маси тіла, життєвого, силового, Робінсона, часу відновлення ЧСС до вихідного рівня після 20 присідань за 30 с та, власне, рівня фізичного здоров’я за сумою балів відповідно до методики, запропонованої Г. Л. Апанасенком протягом першого та другого етапів (І-ІІ курсів навчання) показав, що одним з шляхів покращання рівня фізичного здоров’я студентської молоді є впровадження в навчальний процес занять з фізичного виховання зі спортивною спрямованістю з боротьби самбо. Який проявляється в тому, що: наприкінці експерименту зменшення кількості студентів ЕГ з низьким та нижчим від середнього рівнем фізичного здоров’я: у групі студентів-чоловіків на 60 %, у групі жінок – на 47,4 %. Кількість студентів- чоловіків ЕГ із середнім та вищим від середнього рівнем фізичного здоров’я зросла із 16,0 до 76,0 %, студенток – із 19,1 до 81,5 %, забезпечило залучення студентів до систематичних занять фізичними вправами, що дозволило підвищити рівень їх фізичної підготовленості, фізичного розвитку, функціонального стану та фізичного здоров’я.
В статье представлены результаты применения средств борьбы самбо на физическое здоровье студенческой молодежи во время обучения в заведении высшего образования. Во время исследования использовали следующие методы: анализ и обобщение данных научно-методической литературы; педагогическое наблюдение, антропометрия и физиометрия; педагогический эксперимент и обработки статистических данных. Результаты исследования индексов массы тела, жизненного, силового, Робинсона, времени восстановления ЧСС до исходного уровня после 20 приседаний за 30 с и, собственно, уровня физического здоровья по сумме баллов в соответствии с методикой, предложенной Г. Л. Апанасенко в течение первого и второго этапов (I-II курсов) показал, что одним из путей повышения уровня физического здоровья студенческой молодежи является внедрение в учебный процесс занятий по физическому воспитанию со спортивной направленностью по борьбе самбо. Который проявляется в том, что: в конце эксперимента уменьшение количества студентов ЭГ с низким и ниже среднего уровнем физического здоровья: в группе студентов-мужчин на 60%, в группе женщин - на 47,4%. Количество студентов-мужчин ЭГ со средним и выше среднего уровнем физического здоровья выросла с 16,0 до 76,0%, студенток - с 19,1 до 81,5%, обеспечило привлечение студентов к систематическим занятиям физическими упражнениями, позволило повысить уровень их физической подготовленности, физического развития, функционального состояния и физического здоровья.
The article presents the results of the application of sambo techniques to the physical health of student youth in higher education institutions. During the research the following methods were used: analysis and use of data on scientific and methodological literature; pedagogical observation; anthropometry and physiometry; pedagogical experiment and methods that used statistics. The study of body mass index, life index, power index, Robinson index, the time of recovery of heart rate to baseline after 20 squats in 30 sec and, in fact, the level of physical health by the sum of points according to the method proposed by G.L. Apanasenko during the first and second stages (I-II courses of study) showed that one of the ways to improve the level of physical health of student youth is to introduce sambo sports educational classes into the curriculum. This is manifested at the end of the experiment that there was the decrease in number of experimental group (EG) of students with low and below average physical health: in the group of male students by 60%, in the group of female – 47, 4%. The number of male EG students with average and higher than average levels of physical health increased from 16.0 to 76.0%, female students - from 19.1 to 81.5%, which ensured that students were engaged in systematic physical exercises that allowed to improve their level of fitness, physical development, functional state and physical health.