У даній статті авторами, на основі аналізу та систематизації наукових досліджень, розглянуті актуальні питання відносно критеріїв суддівства танцювальних пар на різних етапах технічного вдосконалення. Активне входження художньої мови в спорт вимагає, перш за все, осмислення змісту естетичних вимог до виконавської майстерності танцюристів. Аналіз та узагальнення досвіду суддівства показує, що критеріїв оцінки танцювальних пар занадто багато, щоб детально розглядати кожен в той відрізок часу, що відведений для виступу, тим більше що, в кращому випадку, шість пар танцюють одночасно на майданчику. Тому, суддя покладається на загальне враження, яке залишає пара. Від системи оцінювання залежить результат у спортивних танцях. Дослідження дає змогу розглянути можливість представити нову версію Спортивного Департаменту Всесвітньої федерації танцювального спорту, як значно покращений варіант системи "2.1", що в першу чергу є прозорою, об'єктивною, зрозумілою в оцінці виступу дуетів на змаганнях з танцювального спорту. Система суддівства"3.0" може привести до більшої підзвітності суддів та безпосереднього і конструктивного зворотного зв'язку для спортсменів.
В данной статье авторами, на основе анализа и систематизации научных исследований, рассмотрены актуальные вопросы относительно критериев судейства пар на разных этапах технического совершенствования, Активное вхождение художественного языка в спорт требует, прежде всего, осмысление содержания эстетических требований к исполнительского мастерства танцоров. Анализ и обобщение опыта судейства показывает, что критериев оценки пар слишком много, чтобы подробно рассматривать каждый в тот отрезок времени, отведенный для выступления, тем более что, в лучшем случае, шесть пар танцуют одновременно на площадке. Поэтому, судья полагается на общее впечатление, которое оставляет пара. От системы оценивания зависит результат в спортивных танцах. Исследование позволяет рассмотреть возможность представить новую версию Спортивного Департамента Всемирной федерации танцевального спорта, как значительно улучшенный вариант системы "2.1", что в первую очередь является прозрачной, объективной, понятной в оценке выступления дуэтов на соревнованиях по танцевальному спорту. Система судейства "3.0" может привести к большей подотчетности судей и непосредственного и конструктивной обратной связи для спортсменов.
In this article, the authors, based on the analysis and systematization of scientific research, consider topical issues regarding the criteria for judging dance couples at different stages of technical improvement. Active entry of artistic language into sports requires, first of all, understanding the content of aesthetic requirements for the performing skills of dancers. Analysis and generalization of the judging experience shows that there are too many criteria for evaluating dancing couples to consider each in detail in the amount of time allotted for the performance, especially since, at best, six couples dance simultaneously on the stage. Therefore, the judge relies on the general impression left by the couple. The result in dance sport depends on the evaluation system. The study allows us to consider the possibility of presenting a new version of the Sports Department of the World Federation of Dance Sport as a significantly improved version of the "2.1" system, which is primarily transparent, objective, understandable in assessing the performance of duos in dance competitions. The judging system "3.0" can lead to greater accountability of judges and direct and constructive feedback for athletes.