На тлі глобальних тривожних подій, що відбуваються у світі, мистецька освіта переживає період інтенсивної
модернізації та інформатизації. Дослідження феномену дистанційного навчання у професійній освіті майбутніх учителів музичного мистецтва є метою статті.
Автором освітлено можливості дистанційного навчання в системі професійної підготовки майбутніх учителів
музичного мистецтва. Розкрито теоретичні аспекти розвитку дистанційної освіти, зокрема її понятійний апарат.
На підставі аналізу наукових джерел систематизовано тлумачення ключових понять дистанційної освіти, дистанційного навчання а також інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання. Розглянуто особливості
використання дистанційних технологій, які входять у практику сучасного освітнього процесу.
Представлено програмно-інструментальну платформу дистанційного навчання Moodle, її характеристику
та шляхи використання в організації дистанційного навчання. Автором описано можливості й особливості організації
навчання студентів із застосуванням системи дистанційного навчання Moodle, яка сприяє розвитку їхнього критичного мислення та творчості. Показано, що висока ефективність організації освітнього процесу досягається під час
поєднання різних форм дистанційного навчання з традиційними формами навчання. Узагальнено досвід використання
дистанційних освітніх технологій у роботі зі студентами-музикантами очної форми навчання, обґрунтовано поняття дистанційного супроводу освітнього процесу, виявлено переваги й окреслено проблеми використання електронних
освітніх технологій в освітньому процесі. Зазначено програмні розробки, що застосовуються для ефективної взаємодії педагогів і майбутніх учителів музичного мистецтва.
Доведено, що дистанційне навчання дає змогу організувати продуктивну самостійну роботу студента з оволодіння навчальними дисциплінами, сприяє формуванню професійних компетенцій, формуванню мобільності; сприяє формуванню гнучкого навчання на основі нових можливостей ІКТ; дає змогу забезпечити ефективний зворотний зв’язок.
Against the background of global disturbing events taking place in the world, art education is experiencing a period of intensive
modernization and informatization. The study of a phenomenon of distance learning in the professional education of future
teachers of music art is the purpose of the proposed article.
In this article, the author highlights the possibilities of distance learning in the system of professional training of future
teachers of music art. Theoretical aspects of the development of distance education in particular its conceptual apparatus are
revealed. Based on the analysis of scientific sources, the interpretation of key concepts of distance education, distance learning
and information and communication technologies of distance learning is systematized. Features of use of remote technologies
which are a part of practice of modern educational process are considered.
The software-tool platform of distance learning Moodle, its characteristics and ways of use in the organization of distance
learning are presented. The author describes the possibilities and features of the organization of student learning using the distance
learning system Moodle, which promotes the development of their critical thinking and creativity. It is shown that high
efficiency of the organization of educational process is reached at a combination of various forms of distance learning with
traditional forms of training. The experience of using distance educational technologies in working with students, the concept
of distance support of the educational process is substantiated, the advantages and problems of using electronic educational
technologies in the educational process are revealed. The software developments used for effective interaction of teachers
and future teachers of music art are specified.
It is proved that distance learning allows to organize productive independent work of the student on mastering of educational
disciplines, promotes formation of professional competences, formation of mobility; promotes the formation of flexible
learning based on new ICT opportunities; allows for effective feedback.