Розглядаються особливості організації самостійної роботи студентів з урахуванням сучасних вимог та умов
навчання, новітніх підходів у підготовці та проведенні занять із лінгводидактичних навчальних дисциплін, методи її
ефективної організації як невіддільного складника в системі освітнього простору. Також розвідку присвячено важливості самостійної роботи студентів; розглядаються навички та здібності здобувачів освіти до самоосвіти, переваги
та недоліки самостійної роботи. Основною метою дослідження є аналіз організації самостійної роботи студентів
у закладі вищої освіти та її важливої ролі в системі професійно орієнтованої комунікативно-мовленнєвої підготовки
майбутніх учителів. Зазначено, що нинішній розвиток освітньої діяльності спонукає та мотивує студентів до більш
незалежного самостійного навчання, а правильна організація та контроль самостійної роботи студентів залежать
від кваліфікації викладача, від його мотивації та бажання навчати. З’ясовано, що інформаційно-комунікаційні технології є підтримкою не лише для викладача, але й студентів. Викладачам ІКТ допомагають цікаво та доступно
підготувати матеріали для проведення СРС, дають можливість інтегрувати всі види мовленнєвої діяльності, а студентам така організація самостійної роботи стане не лише неординарною, але й приверне їхню увагу й сприятиме
поліпшенню академічної успішності, зростанню впевненості студентів у власних здібностях і потенціалі. Завдяки
широкому вибору сучасних засобів можна створювати різні завдання, вправи на основі відео- та аудіоматеріалів,
текстової та графічної інформації, ілюстрованого матеріалу. Акцентовано увагу на використанні найефективніших
методів самостійної роботи студентів під час дистанційного навчання. Сучасний випускник повинен бути професійно
мобільним, володіти самостійністю мислення, мовлення та гнучким менталітетом у розв’язанні складних завдань.
Отже, здатність до компетентної, ефективної діяльності за своєю спеціальністю неможлива без підвищення ролі
самостійної роботи студентів.
The article considers the peculiarities of the organization of students’ individual work of taking into account modern
requirements and learning conditions, the latest approaches in preparing and conducting classes in language didactic disciplines,
methods of its effective organization as an integral part of the educational space. Exploration is also devoted to
the importance of students’ individual work and considers students’ skills and abilities to self-education, the advantages
and disadvantages of individual work. The main purpose of the study is to analyze the organization of students’ individual
work in higher education and its important role in the system of professionally oriented communicative and speech training
of future teachers. It is noted that the current development of educational activities encourages and motivates students to more
independent individual studying, and the correct organization and control of students’ individual work depends on the qualifications
of the teacher, his motivation and desire to teach. It has been found that information and communication technologies
are a support not only for the teacher, but also for students. ICT helps teachers to prepare materials for conducting students’
individual work in an interesting and accessible way, allows to integrate all types of speech activities, and for students such
organization of individual work will become not only extraordinary, but also will attract their attention and will promote
improvement of academic success, increase of students’ confidence in own abilities and potential. Thanks to a wide range
of modern tools, you can create various tasks, exercises based on video and audio materials, textual and graphical information
and illustrated material. Emphasis is placed on the use of the most effective methods of students’ individual work during
distance learning. The modern graduate must be professionally mobile, have independence of thinking, speech and a flexible
mentality in solving complex problems. Thus, the ability to competent, effective activities in their specialty is impossible without
increasing the role of students’ individual work.