Розглядається ефективність використання вебінарів у процесі професійної підготовки майбутніх науково-педагогічних працівників до застосування міжнародних наукометричних баз даних на прикладі діяльності компаній Clarivate
Analytics. Аналіз використання вебінарів як форми навчання дає змогу зрозуміти процес формування компетентностей
у роботі з платформою Web of Science, виявити особливості використання вебінарів як форми навчання, за потреби
розробити тренінги щодо окремих тем, які недостатньо засвоюються під час роботи в наукометричних базах даних.
Використання наукометричних баз даних є актуальною темою, проблематикою якої займаються такі вітчизняні
дослідники, як: О. М. Спірін, Л. Й. Костенко, В. М. Биков, і зарубіжні: С. Д. Хайтун, Р. Прайс, Дж. Каур та інші.
На сучасному етапі в професійній освіті активно використовуються інформаційно-комунікаційні технології
(далі – ІКТ), однією із формою яких є вебінар. Ефективність використання вебінарів як дистанційної форми навчання
щороку зростає, що дає можливість для проведення тренінгів, семінарів, онлайн-курсів від провідних спеціалістів
через мережу Інтернет. Поширеними для різних фокус-груп як для здобувачів вищої освіти, так і для науково-педагогічних працівників серед закладів вищої освіти є вебінари. Визнаними серед науково-педагогічних працівників і здобувачів вищої освіти є вебінари від компаній Clarivate Analytics, які спрямовані на набуття базових і спеціальних
навичок застосування міжнародної наукометричної платформи Web of Science.
Враховуючи особливості реформування вищої освіти та стрімкий розвиток наукової інформації, актуальним стає аналіз
використання вебінарів як форми навчання та набуття практичних навичок, подальшого використання науково-педагогічними працівниками та здобувачами освіти в науково-дослідницькій роботі наукометричних баз даних на прикладі компанії
Clarivate Anlytics у процесі професійної підготовки науково-педагогічних працівників до використання якісної міжнародної
наукової інформації, а саме – застосування міжнародних наукометричних баз даних у науково-педагогічній діяльності.
The article considers the effectiveness of the use of webinars in the process of projection training of future research and teaching
staff to use international scientometric databases on the example of Clarivate Analytics. Analysis of the use of webinars as
a form of education allows understanding the process of forming competencies in working with the Web of Science platform, to
identify the features of using webinars as a form of learning, if necessary to develop trainings on certain topics.
The use of scientometric databases is a topical issue, which is addressed by such domestic researchers as O. M. Spirin,
L. Y. Kostenko, V. M. Bykov and foreign S. D. Haitun, R. Price, J. Kaur, and others.
At the present stage, information and communication technologies (ICT) are actively used in vocational education, one
of the forms of which is a webinar. The effectiveness of using webinars as a form of distance learning is growing every year,
which gives the opportunity to conduct trainings, seminars, online courses from leading professionals via the Internet. Webinars
are common for various focus groups, both for higher education seekers and for research and teaching staff among higher
education institutions. Recognized among researchers and graduates are webinars from Clarivate Analytics, which are aimed
at acquiring basic and special skills in the application of the international scientometric platform Web of Science.
Given the peculiarities of higher education reform and the rapid development of scientific information, the analysis of the use
of webinars as a form of training and acquisition of practical skills, further use of research and teaching staff and researchers
in research scientometric databases on the example of Clarivate Anlytics in training scientific and pedagogical workers to
the use of high-quality international scientific information, namely the use of international scientometric databases in scientific
and pedagogical activities.