Сучасний підхід до виховання підлітків не враховує специфіки переживання підлітками власних змін саме на цьому етапі розвитку суспільства – він сповнений суперечностей та виступає наслідком нашого нерозуміння, невпевненості та конфліктності: ми в рівній мірі то перебільшуємо ступінь особистісної зрілості підлітків, то применшуємо її. У нашому суспільстві 20-літніх людей, які скоїли злочин, судять за усією суворістю закону, тому що вони достатньо дорослі, щоб відповідати за свої вчинки. Водночас діє заборона на продаж алкогольних напоїв людям, які молодші за 21 рік, тому що їх організм ще не зрілий. В результаті у суспільства відсутнє чітко сформоване розуміння про те, яким чином ставитися до людей цієї вікової категорії. Нам необхідно переглянути ставлення до підліткового віку. На щастя, протягом останніх двох десятиліть спостерігається значне зростання інтересу до вивчення підліткового віку. Метою статті є теоретичний аналіз наукових досліджень щодо впливу нейропластичності нервової системи на становлення особистості у підлітковому віці. Завдання дослідження полягали: у виявленні психологічних особливостей розвитку особистості у підлітковому віці; в аналізі психофізіологічних особливостей розвитку нервової системи підлітків; у визначенні ролі нейропластичності нервової системи у особистісному розвитку підлітків. У статті поєднаний досвід вчених, що вивчають підлітковий вік. Загальний підсумок: підлітковий вік як життєвий етап трансформувався, і це потребує радикального перегляду способів виховання сучасних підлітків, їхнього навчання та відношення до них суспільства. Виявлена тенденція до зростання кількості досліджень психологічного розвитку підлітків: актуальним є питання про те, чому звичні психолого- педагогічні методи не працюють та як потрібно змінити практичну роботу психолога саме з сучасними підлітками задля досягнення ефекту. Проведений теоретичний аналіз останніх наукових даних дозволить Привернути увагу до специфіки розвитку нервової системи у підлітковий період. Знання про це дозволять підібрати найбільш оптимальні способи взаємодії з особами підліткового віку і полегшити переживання ними складного та емоційно- насиченого життєвого етапу.
The modern approach to adolescent education is a consequence of our misunderstanding, insecurity and contradictions: we equally exaggerate the degree of personal maturity of adolescents, then we underestimate it. In our society 20-year-old people who have committed a crime are judged to the fullest extent oh the law, because they are old enough to take responsibility for their actions. At the same time, there is a ban on the sale of alcoholic beverages to people under the age of 21, because their body is not yet mature. As a result, society has no understanding, how to treat people of this age category. We need to rethink our attitude towards adolescence. Fortunately, over the past decades, there has been a significant increase in scientific interest in the study of adolescence. The aim of the article is to describe the results of theoretical analysis of scientific research on the impact of neuroplasticity of the nervous system on the formation of personality in adolescence. The aim of the article is a theoretical analysis of scientific research on the influence of neuroplasticity of the nervous system on the formation of personality in adolescence. The objectives of the study were: to identify the psychological characteristics of personality development in adolescence; in the analysis of psychophysiological features of the development of a nervous system of teenagers; in determining the role of neuroplasticity of the nervous system in the personal development of adolescents. The article combines the experience of scientists who study the adolescence. Overall result adolescence as a stage in life requires a radical revision of the methods of education of modern adolescence, their teaching and society`s attitude towards them. It was revealed a tendency towards an increase in the number of studies of psychological and pedagogical methods do not work and how it is necessary to change the practical work of a psychologist with modern adolescence is relevant in order to achieve an effect. The conducted theoretical analysis of the latest scientific data will draw attention to the specifics of the development of the brain during adolescence. Knowledge about this will allow choosing the most optimal ways of interacting with adolescence and facilitate their experience of a difficult an emotionally intense life stage.