У статті подано наукове обґрунтування процесу формування мотивація та фізично-оздоровчої компетентності студентів спеціальної медичної групи, розкрито специфіку роботи та принципи управління фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи та впровадження їх в умовах освіти та життєдіяльності майбутніх вчителів. Останні роки спостерігається збільшення кількості студентів, що мають відхилення в стані здоров’я. Адаптація цих студентів до інтелектуальних, фізичних і нервових навантажень стає актуальною проблемою, що вимагає у навчальних закладах різного типу свого рішення протягом всіх років навчання.
Нервово-емоційна й розумова напруженість розумової діяльності студентів, яка часто супроводжується недотриманням режиму навчання та відпочинку, нераціональним харчуванням та іншими факторами, поглиблюється недостатнім рівнем рухової активності. Усе це негативно відображається на стані здоров’я студентів, їхньому фізичному розвитку та рівні фізичної підготовленості.
Велика кількість досліджень із проблем організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах освіти, які готують майбутніх вчителів, указує на необхідність пошуку нових технологій, які сприятимуть формуванню в студента престижності мати високий рівень здоров’я, що залежить від виховання особистісної мотивації, певних знань і поведінки конкретної особистості, а також є результатом спільної праці викладача й студента.
В статье представлены научное обоснование процесса формирования мотивация и физически-оздоровительной компетентности студентов специальной медицинской группе, раскрыта специфика работы и принципы управления физического воспитания студентов специальной медицинской группы и внедрение их в условиях образования и жизнедеятельности будущих учителей. В последние годы наблюдается увеличение количества студентов, имеющих отклонения в состоянии здоровья. Адаптация этих студентов к интеллектуальным, физическим и нервным нагрузкам становится актуальной проблемой, требующей в учебных заведениях различного типа своего решения в течение всех лет обучения.
Нервно-эмоциональное и умственное напряжение умственной деятельности студентов, которая часто сопровождается несоблюдением режима учебы и отдыха, нерациональным питанием и другими факторами, углубляется недостаточным уровнем двигательной активности. Все это негативно отражается на состоянии здоровья студентов, их физическом развитии и уровне физической подготовленности. Большое количество исследований по проблемам организации физического воспитания в высших учебных заведениях, которые готовят будущих учителей, указывает на необходимость поиска новых технологий, которые будут способствовать формированию у студента престижности иметь высокий уровень здоровья, зависит от воспитания личностной мотивации, определенных знаний и поведения конкретной личности, а также является результатом совместной работы преподавателя и студента.
The article presents the scientific ground of the process of forming the motivation and the physico-recreational competence of the students of the special medical group, the specific of work and principles are exposed of the management of physical education of students of a special medical group and introduction of them is in the conditions of education and vitalfunctions of future teachers. In recent years, there has been an increase in the number of students with a deviation in their health status. Adaptation of these students to intellectual, physical and nervous loads becomes an urgent problem, which requires schools of different types of their decision during all years of study. Nervo-emotional and mental tension of students mental activity, which is often accompanied by non-compliance with the regime of study and rest, inappropriate nutrition and other factors, is deepened by insufficient level of motor activity. All this negatively affects the state of health of students, their physical development and the level of physical fitness. A large number of research on the problems of organizing physical education in in universities, which prepare future teachers, specifies on the necessity of search of new technologies what will assist forming for the student of prestige to have a high health, that depends on education of personality motivation, certain knowledge and behavior of concrete personality, and also is the result of general labour of teacher and student.