У даній статті розглядаються питання вдосконалення контролю техніко-тактичної підготовленості баскетболістів 13-14 років за чинною навчальною програмою для ДЮСШ, що дозволить покращувати результати у змагальній діяльності та проводити своєчасну корекцію засвоєння програмного матеріалу баскетболістами на етапі попередньої базової підготовки. Метою даного етапу дослідження було обґрунтувати контроль змагальної діяльності баскетболістів на етапі попередньої базової підготовки для підвищення ефективності управління тренувальним процесом. В результаті проведеного аналізу матчів за статистичною комп’ютерною програмою «MTB SmartStats» можемо стверджувати, що вона віддзеркалює кінцевий результат підготовленості баскетболістів високого рівня, але не підходить для баскетболістів на етапі попередньої базової підготовки. Також показники техніко-тактичних дій під час змагальної діяльності у баскетболістів 13-14 років за п’ять ігор(n=65) допомогли виявити наявність низьких показників змагальної діяльності у цьому віці та своєчасно корегувати тренером навчально-тренувальний процес.
В данной статье рассматриваются вопросы совершенствования контроля технико-тактической подготовленности баскетболистов 13-14 лет по действующей учебной программе для ДЮСШ, что позволить улучшать результаты в соревновательной деятельности и проводить своевременную коррекцию усвоения программного материала баскетболистами на этапе предварительной базовой подготовки. Целью данного этапа исследования было обосновать контроль соревновательной деятельности баскетболистов на этапе предварительной базовой подготовки для повышения эффективности управления тренировочным процессом. В результате проведенного анализа матчей по статистической компьютерной программе «MTB SmartStats» можем утверждать, что она отражает конечный результат подготовленности баскетболистов высокого уровня, а для баскетболистов на этапе предварительной базовой подготовки не подходит. Также показатели технико-тактических действий во время соревновательной деятельности у баскетболистов 13-14 лет за пять игр (n = 65) помогли выявить наличие низких показателей соревновательной деятельности в этом возрасте, что позволит своевременно корректировать тренером учебно-тренировочный процесс.
This article discusses the issues of improving the control of technical and tactical preparedness of 13-14-year-old basketball players according to the current curriculum for the youth sports school, which will allow us to improve the results in competitive activity and conduct timely correction of the assimilation of program material by basketball players at the stage of preliminary basic training. The purpose of this stage of the study was to substantiate the control of the competitive activity of basketball players at the stage of preliminary basic training to increase the effectiveness of the management of the training process. As a result of the analysis of matches according to the statistical computer program “MTB SmartStats”, we can state that it reflects the final result of the preparedness of high-level basketball players, and is not suitable for basketball players at the stage of preliminary basic training. Also, the indicators of technical and tactical actions during the competitive activity of basketball players aged 13-14 during five games (n = 65) helped to identify the presence of low indicators of competitive activity at this age, which will allow the coach to correct the training process in a timely manner.