Статтю присвячено визначенню творчих (креативних) форм і методів контролю навчальних досягнень здобувачів вищої освіти в педагогічному університеті. На сторінках публікації наведено сучасний стан якості освіти, дані міжнародних організацій, які доводять, що рівень розвитку творчого мислення фахівців, їхньої творчої
діяльності, логічного мислення, критичного й оригінального мислення є недостатнім. Тому саме контроль виступає невід’ємним компонентним складником процесу діагностування освітніх досягнень здобувачів вищої освіти
і є одним із найефективніших засобів визначення якісних і кількісних параметрів навчання в університеті. Крім
того, у публікації наведено аналіз поглядів науковців на види і форми традиційного контролю в закладах освіти,
його функції і принципи.
Значну увагу в публікації присвячено особливостям контролю начальних досягнень здобувачів вищої освіти, який
позитивно впливає на розвиток їхньої творчості. Так, у статті наведено основні методи контролю, які часто
використовуються у процесі професійної підготовки педагогів і є актуальними в рамках розвитку їхньої творчості
(спостереження за освітньою діяльністю здобувачів, усне опитування, письмовий контроль, графічна перевірка,
практичний контроль, тестування тощо). Запропоновано чотири основні види контролю, які традиційно використовуються в умовах педагогічного університету (попередній, поточний, періодичний, підсумковий), які є актуальними в рамках реалізації авторської моделі і не можуть бути відірвані від процесу розвитку творчості майбутніх учителів математики.
У рамках реалізації авторської моделі представлено, крім традиційних заходів контролю, інтерактивні, творчі (креативні), що здебільшого спрямовані на здобуття знань, використання діалогових форм спілкування, як-от: пресконференція, дискусія, обговорення-виступ, повідомлення-огляд, реферат – аналіз ситуацій, відгук-рецензія, звіт-доповідь, аукціон знань, тренінг та інші методи, що виступають засобами творчого контролю в інтерактивному
освітньому процесі педагогічного університету.
The article is devoted to the definition of creative forms and methods of control of educational achievements of higher education
students at the Pedagogical University. The pages of the publication present the current state of quality of education,
data from international organizations, which prove that the level of development of creative thinking of specialists, their creative
activity, logical thinking, critical and original thinking is insufficient. Therefore, control is an integral part of the process
of diagnosing the educational achievements of higher education and is one of the most effective means of determining the qualitative
and quantitative parameters of university education. In addition, the publication provides an analysis of the views of scientists
on the types and forms of existing traditional control in educational institutions, its functions and principles.
Considerable attention in this publication is devoted to the peculiarities of the control of the initial achievements of higher
education students, which has a positive effect on the development of their creativity. Thus, the article presents the main methods
of control, which are often used in the training of teachers and are relevant in the development of their creativity (observation
of educational activities of applicants, oral examination, written control, graphic testing, practical control, testing, etc.).
However, proposed four main types of control, which are traditionally used in the pedagogical university (preliminary, current,
periodic, final), which are relevant in the implementation of the author’s model and can not be detached from the creative development
of future mathematics teachers.
As part of the implementation of the author’s model, in addition to traditional control measures, interactive, creative, which
are mostly aimed at acquiring knowledge, the use of dialogic forms of communication: press conference, discussion, discussion-
speech, message-review, abstract-analysis of situations, response-review, report, knowledge auction, training and other
methods that serve as a means of creative control in the interactive educational process of the Pedagogical University.