Сьогодні є актуальним питання вдосконалення не лише змістового наповнення курсів підвищення кваліфікації
педагогічних працівників, а й використання дистанційних технологій для забезпечення освітнього процесу. Через
оголошення карантину заклади освіти призупинили свою діяльність та перелаштовували роботу віддалено з використанням технічних засобів комунікації. Різка зміна форми організації освітнього процесу призвела до низки про-
блем, які суттєво впливають на кінцевий результат. Заклади освіти мають різний рівень технічного забезпечення, а педагогічні працівники – різний рівень інформаційної грамотності. На наш погляд, найбільш проблемним
аспектом є готовність самого вчителя до організації дистанційного навчання. Для якісної організації освітнього
процесу щодо забезпечення курсів підвищення кваліфікації за формою дистанційного навчання з використанням
дистанційних технологій у синхронному або асинхронному режимах комунальний заклад «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради провів опитування педагогічних
працівників регіону. Одержані результати дали змогу суттєво змінити підходи до організації освітнього процесу
та підвищити рівень результативності роботи закладу. У статті, на основі аналізу результатів опитування
вчителів та моніторингу опрацьованого матеріалу педагогічними працівниками регіону програм курсів підвищення кваліфікації, розміщеного на сайті комунального закладу «Житомирський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти» Житомирської обласної ради, з’ясовано рівень готовності педагогів до підвищення кваліфікації за дистанційною формою навчання. Крім цього, визначено, з погляду вчителів, які чинники впливають на
результативність їхньої роботи за формою дистанційного навчання з використанням дистанційних технологій
у синхронному або асинхронному режимах.
Today, the issue of improving not only the content of advanced training courses for teachers, but also the use of remote
technologies to ensure the educational process is relevant. Due to the quarantine, educational institutions suspended their
activities and reorganized their work remotely using technical means of communication. A sharp change in the form of organization
of the educational process has led to a number of problems that significantly influence on the final result. Educational
institutions have different levels of technical support, and teachers have different levels of digital literacy. From our
point of view, the most problematic aspect is the teacher’s readiness for remote teaching. To ensure the quality of the educational
process to provide professional development courses in the form of distance learning using distance technologies in
synchronous or asynchronous mode, the municipal institution «Zhytomyr Regional In-Service Teachers’ Training Institute»
of Zhytomyr Regional Council conducted a survey of teachers in the region. The obtained results made it possible to change
the approaches to the organization of the educational process significantly and increase the level of efficiency of the institution.
The article, based on the analysis of the results of questionnaires of teachers and monitoring of the processed material
of in-service training programs posted on the website of the municipal institution «Zhytomyr Regional Institute of Postgraduate
Pedagogical Education» of Zhytomyr Regional Council clarifies the level of readiness of teachers to improve their skills in
distance learning. In addition, it is determined, from the point of view of teachers, what factors affect the effectiveness of their
work in the form of distance learning using distance technology in synchronous or asynchronous mode.