Здійснено науково-прогностичний екскурс щодо становлення і розвитку педагогічного іміджу в системі загальної
та педагогічно-професійної освіти. У дитячих садках повинні працювати успішні вихователі, які відповідають образу
турботливої матусі; у початковій школі – перші вчителі, вимогливі, але добрі ліберали, образ яких запам’ятається
дитині та її батьків на все життя; у старшій – педагоги-іміджмени, яких хочеться наслідувати, адже вони мудрі,
щирі, поважають школярів та обрали цю професію за покликом серця й душі.
Зазначено, що на формування позитивного іміджу, який сприятиме професійному зростанню вчителя, суттєво
впливають його особистісні якості, зокрема: відповідальність, наполегливість, цілеспрямованість, комунікабельність,
а також прагнення до самовдосконалення.
Проаналізовано розроблену систему наповнення й самозбагачення діяльності та поведінки людини емоційно-енергетичними ресурсами (швидкістю реакції, мобільністю, емоційністю реагування); створення передумов для формування відповідного іміджу в процесі педагогічної взаємодії, поетапного становлення іміджменів – майбутніх іміджмейкерів, тобто конкурентоспроможних фахівців, лідерів, здатних діяти в умовах освітньо-наукового ринку праці.
Вказано, що вчитель повинен бути лідером, який уміє визначати конкретну мету, а також цілі власної професійної діяльності, може долати різноманітні труднощі, ніколи не відмовляється вислухати інших, допомогти, підтримати, якщо це потрібно.
Доведено необхідність формування професійного іміджу педагога, що зумовлює успішну реалізацію навчально-
виховного процесу та сприяє всебічному розвиткові учнів, які повинні поважати свого вчителя та довіряти йому.
The article carries out a scientific and prognostic insight into the formation and development of pedagogical image in
the system of general and pedagogical-professional education. Kindergartens should employ successful educators who match
the image of a caring mother; in primary school - the first teachers are demanding but good liberals, whose image will be
remembered by the child and his parents for life; in the senior one – image-teachers who are role models, because they are wise,
sincere, respect shoolchildren and chose their profession at the call of heart and soul.
It is noted that the formation of a positive image that will promote the professional growth of a teacher is significantly influenced
by his personal qualities, in particular: responsibility, perseverance, purposefulness, sociability, as well as the desire for
self-improvement.
The authors analyse the developed system of filling and self-enrichment of human activity and behavior with emotional
and energy resources (reaction speed, mobility, emotional response); creation of preconditions for the formation of an appropriate
image in the process of pedagogical interaction, the gradual formation of imagemen- future image makers, i.e. competitive
professionals, leaders who can act in the educational and scientific labor market.
It is stated that a teacher must be a leader who is able to determine a specific goal, as well as the goals of his professional
activities, can overcome various difficulties, never refuses to listen to others, help, support, if necessary.
The article proves the necessity of forming a professional image of a teacher, which determines the successful implementation
of the educational process and promotes the comprehensive development of schoolchildren who must respect and trust
their teacher.