В статті розглянуто особливості реалізації диференційованого підходу у фізичному вихованні студентів спеціальної медичної групи. Викладено нагальні питання організації занять з фізичного виховання для студентів з ослабленим здоров’ям. Обґрунтовано ефективність застосування диференційованого підходу як дієвого способу збереження їх здоров`я.
В статье рассмотрены особенности реализации дифференцированного подхода в физическом воспитании студентов специальной медицинской группы. Изложены актуальные вопросы организации занятий по физическому воспитанию для студентов с ослабленным здоровьем. Обоснована эффективность применения дифференцированного подхода как действенного способа сохранения их здоровья.
The article deals with the peculiarities of implementation of the differentiated approach in the physical education of students of a special medical group. The questions of organization of physical education classes for students with disabilities are presented. The effectiveness of using a differentiated approach as an effective way of preserving their health is substantiated. In recent decades, much emphasis has been placed on the physical education of children, adolescents and young people in Ukraine. The main purpose of socio-economic policy of our country in the field of physical culture is to improve the nation, to form a healthy way of life of the population, to educate the physically intellectually developed and socially active personality. One of the main tasks of physical education is to strengthen and preserve the health of student youth, to cultivate a culture of healthy lifestyles, to increase physical and functional fitness, to develop motor abilities, to improve the individual and personal qualities necessary for life.