Метою дослідження є визначення особливостей бойового хортингу як засобу виховання фізичної культури та
основ здоров’я учнівської та студентської молоді у процесі занять у закладів загальної середньої і вищої освіти та
наукове обґрунтування засобів позитивного впливу бойового хортингу, що сприяють формуванню в учнівської та
студентської молоді навичок фізичної культури, цінностей здорового способу життя, всебічного виховання, підвищенню
рівня здоров’я за методикою виду спорту бойового хортингу. Перевірено ефективність педагогічних умов,
організаційних форм і методів, проведено теоретичний аналіз проблеми виховання фізичних якостей, психологічних
здібностей, умови застосування оздоровчих, прикладних, загальнорозвивальних і спеціальних фізичних вправ бойового
хортингу для підвищення ефективності роботи систем організму. Викладено матеріал щодо концепції та підходів до
класифікації фізичних вправ і методик бойового хортингу для спортсменів шкільного та студентського віку. Дослідноекспериментальним шляхом перевірено ефективність упровадженої педагогічної системи виховання фізичної культури
та основ здоров’я у школярів і студентів засобами бойового хортингу, ціннісного ставлення до здоров’я та уникнення
шкідливих звичок. Подано результати дослідження щодо формування навичок фізичної культури, особистої гігієни,
цінностей здорового життя та ефективності організаційних форм спортивної дисципліни у процесі занять бойовим
хортингом в умовах навчального процесу закладів загальної середньої і вищої освіти.
Целью исследования является определение особенностей боевого
хортинга как средства воспитания физической культуры и основ здоровья учащейся и студенческой молодежи в
процессе занятий в учебных заведениях среднего и высшего образования и научное обоснование средств
положительного влияния боевого хортинга, способствующих формированию у учащихся и студенческой молодежи
навыков физической культуры, ценностей здорового образа жизни, всестороннего воспитания, повышения уровня
здоровья по методике вида спорта боевого хортинга. Проверена эффективность педагогических условий,
организационных форм и методов, проведен теоретический анализ проблемы воспитания физических качеств,
психологических способностей, условия применения оздоровительных, прикладных, общеразвивающих и специальных
физических упражнений боевого хортинга для повышения эффективности работы систем организма. Изложен
материал по концепции и подходам к классификации физических упражнений и методик боевого хортинга для
спортсменов школьного и студенческого возраста. Опытно-экспериментальным путем проверена эффективность
внедренной педагогической системы воспитания физической культуры и основ здоровья у школьников и студентов
средствами боевого хортинга, ценностного отношения к здоровью и избежания вредных привычек. Представлены
результаты исследования по формированию навыков физической культуры, личной гигиены, ценностей здорового
образа жизни и эффективности организационных форм спортивной дисциплины в процессе занятий боевым хортингом
в условиях учебного процесса заведений среднего и высшего образования.
The aim of the study is to determine the features of combat horting as a means of educating
physical culture and basics of health of pupils and students in the process of classes in general secondary and higher education and
scientific substantiation of means of positive influence of combat horting. culture, values of a healthy way of life, comprehensive
education, raising the level of health according to the method of the sport of combat horting. The efficiency of pedagogical conditions, organizational forms and methods is checked, the theoretical analysis of a problem of education of physical qualities,
psychological abilities, conditions of application of improving, applied, general developing and special physical exercises of fighting
horting for increase of efficiency of work of systems of an organism is carried out. The material on the concept and approaches to the
classification of physical exercises and methods of combat horting for school and student athletes is presented. The effectiveness of
the implemented pedagogical system of education of physical culture and basics of health in schoolchildren and students by means
of combat horting, values to health and avoidance of bad habits has been experimentally tested. The results of the research on the
formation of skills of physical culture, personal hygiene, values of healthy living and the effectiveness of organizational forms of
sports discipline in the process of combat horting in the educational process of general secondary and higher education.