Сьогодні, у зв’язку з реалізацією особистісно орієнтованої освітньої парадигми, активізувалась проблема
диференціації навчання на всіх рівнях освіти. Історія розвитку фізичного виховання налічує багато років свого
практичного втілення, але на сучасному етапі потребує нових знань, де саме гендерний підхід виступає прогресивним
поштовхом для входу української освіти у міжнародні стандарти. Сьогодення наголошує нам про те, що гендерний підхід
у фізичному вихованні виступає як можливість розширення життєвого кругозору, індивідуальних здібностей і задатків
кожної особистості. Визначено та обґрунтовано актуальність обраної теми, проаналізовано та узагальнено дані
вітчизняних і зарубіжних авторів щодо історичних передумов формування гендерного підходу у фізичному вихованні.
З’ясовано, що факторами впливу на пріоритети використання гендерного підходу у фізичному вихованні є дискусійні
питання переважання двох парадигм: соціокультурної й соціобіологічної, що переконливо доводить необхідність
залучення нових знань у сфері фізичного виховання.
Сегодня, в связи с реализацией личностно ориентированной образовательной
парадигмы, активизировалась проблема дифференциации обучения на всех уровнях образования. История развития
физического воспитания насчитывает много лет своего практического воплощения, но на современном этапе
требует новых знаний, где именно гендерный подход выступает прогрессивным толчком для входа украинского
образования в международные стандарты. Настоящее наталкивает нас на то, что гендерный подход в воспитании
выступает как возможность расширения жизненного кругозора, индивидуальных способностей и задатков каждой
личности. Определена и обоснована актуальность темы, проанализированы и обобщены данные отечественных и
зарубежных авторов относительно исторических предпосылок формирования гендерного подхода в воспитании.
Установлено, что факторами влияния на приоритеты использования гендерного подхода в воспитании есть
дискуссионные вопросы преобладание двух парадигм: социокультурной и социобиологической, что убедительно
доказывает необходимость привлечения новых знаний в сфере физического воспитания.
Today, in connection with the implementation of a personality-oriented educational paradigm, the problem of differentiating education
at all levels of education has intensified. The history of the development of physical education has many years of its practical
implementation, but at the present stage it requires new knowledge, where exactly the gender approach acts as a progressive
impetus for the entry of Ukrainian education into international standards. The present pushes us to the fact that the gender approach
in education acts as an opportunity to expand the horizons of life, individual abilities and inclinations of each individual. The
relevance of the topic is determined and substantiated, the data of domestic and foreign authors on the historical prerequisites for
the formation of a gender approach in education are analyzed and summarized. It was found that the factors influencing the priorities
of using the gender approach in education are controversial issues of the predominance of two paradigms: sociocultural and
sociobiological, which convincingly proves the need to attract new knowledge in the field of physical education.