Великі резерви для подальшого підвищення ефективності фізичного виховання молоді, яка навчається, поки що
приховані від дослідників в таємницях вікових особливостей керування рухами, а точніше в закономірностях вікової
мінливості фізіологічних механізмів, які в тій або в іншій мірі обумовлюють становлення рухових функцій людини в
онтогенезі. Предметом цих досліджень є вікові особливості побудови та керування рухами, а також використання цих
особливостей в спортивно – орієнтованому фізичному вихованні молоді. Вивчення цього питання можливе з позицій
різних наук: фізіології, психології, біомеханіки, кібернетики, педагогіки. Вважається, що зараз, що стосується цього
питання найбільший ефект можна отримати певним чином при одночасній опорі на всі вищезазначені галузі науки. Але
при такому всебічному підході до цього питання особливо важливо, щоб увага була зосереджена на певному об’єкті
дослідження.
Таковим є структура психофізичної підготовленості людини (ПФП), яка розглядається в теорії фізичного
виховання як сукупність психічних та фізичних якостей, яка визначає успішність рухової діяльності в різних умовах. В цій
статті коротенько висвітлюються деякі результати наших досліджень, які характеризують в певній мірі особливості
різних проявів ПФП в молоді різних вікових груп. Ці дані можна розділити на три частини: дані про здатність до оволодіння новими руховими діями; дані, які
характеризують вікові особливості деяких проявів; дані про так звану моторну адаптацію та структуру ПФП молоді,
яка навчається.
Большие резервы для дальнейшего повышения эффективности
физического воспитания учащейся молодёжи пока что скрыты от исследователей в тайнах возрастных особенностей
управления движениями, а точнее в закономерностях возрастной изменчивости физиологических механизмов, которые
в той или иной мере обуславливают становление двигательных функций человека в онтогенезе. Предметом этих
исследований являются возрастные особенности построения, а также управления движениями, а также применение
этих особенностей в спортивно – ориентированном физическом воспитании молодёжи. Изучение этого вопроса
возможно с позиций различных наук: физиологии, психологии, биомеханики, кибернетики, педагогики. Считается, что в
настоящее время касательно этого вопроса наибольший эффект можно получить определённым образом при
одновременой опоре на все вышеназванные отрасли науки. Но при таком всестороннем подходе к этому вопросу
особенно важно, чтобы внимание было сосредоточено на определённом объекте исследования.
Таковой является структура психофизической подготовленности человека (ПФП), которая рассматривается
в теории физического воспитания как совокупность психических и физических качеств, которая определяет
успешность двигательной деятельности в различных условиях. В этой статье кратко освещаются некоторые
результаты наших исследований, которые характеризуют в определённой степени особенности различных
проявлений ПФП среди молодёжи различных возрастных групп.
Эти данные можно разделить на три части: данные про способность к овладению новыми двигательными
действиями; данные, которые характеризуют возрастные особенности некоторых проявлений; данные про так
называемую моторную адаптацию, а также структуру ПФП учащейся молодёжи.
The great reserves for further increasing effectiveness of physical education of a learning youth are at secrets of
age pecularities of controlling movements as well as at regularities of age changing physiological mechanisms which condition at
certain measure stating moving functions of a human at an ontogenesys. The subject of these investigations are age pecularities of
building and controlling movements as well as an application of these pecularities at sport and oriented physical education of a
youth. Learning this question is possible from the point of view of various sciences: physiology, psychology, biomechanics,
cybernetics, pedagogy. It is considered that at present the largest effect we can obtain when there is simultaneous support on all
abovenamed branches of science. But when there is such various approach to this question it is important that the attention would
be paid to certain object of investigation.
This is the structure of psychophysical preparing of a human (PPP) which is considered at the theory of physical education
as the whole structure of psychological and physical qualities; this structure determines a successfulness of moving activities ar
various conditions. This article considers some results of our investigations; these results characterize pecularities of various
appearences of PPP concerned to a youth of various age groups.
These data we can divide into three parts: the data about cabability to mastering new moving actions; the data which
characterize age pecularities of certain appearences; the data about co – called moving adaptation and a structure PPP of a learning
youth.